Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Vi lever, vi andas, vi far och vi flyger!

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!

 

Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.

 

Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ett leende.

Jag som ville flytta från villan för jag inte orkade, och Janne var inte så där övers intresserad av trädgård så det blev liksom halvmalet av allt.

 

Nu har vi farit som galningar på 3 ställen istället för 2 som det var förr.

 

Men nu är villan ute till försäljning, det är bara det att vi ska byta mäklare för den första vi tog var väl bra men något avskräckte folk för att komma på visning. Vi har hört oss för med några folk och de säger att DE inte vill gå på en visning där fastighetsägaren själv visar.

 

OK! Nu har vi kontaktat Skandiamäklaren så nu slipper vi den biten.

Nu ska vi luta oss tillbaka och se när han säljer vårt hus..........   hoppas jag!

 

Annars så lever livet med en massa trassel, när jag åkte min Opel ner till Västerås i Lördagskväll så dog den ca 1 mil hemmifrån.

 

Där står jag med 2 hundar och en massa packning från Karmansbo och nyinköpta matkassar i bilen.

Lyckas få stopp på en man i en bil som hjälpte mig rulla bilen av vägen. Det blev med besked för den tippade delvis ner i diket och stog på 3 hjul där med det 4 de hjulet i tomma luften. OPS!!!

 

Mannen funderade på att skjutsa hem mig men han hade fullt i bilen så jag tackade nej.

Får väl gå hela långa vägen, 2 timmar kvar till Janne slutar jobbet och MIN MOBILTELEFON hade slut i batteri så jag kom inte ens in och kunde se vilket tel nr Jannes jobb  har.   Typiskt!

 

Men det stannar snart en ny bil, inte så konstigt, det såg ju ut som jag kört i diket -:)

 

Denna kille skulle utåt det håll jag skulle till och han hade inga människor i bilen, dock var den full av däck. Han tyckte ändå att han kunde göra plats för mig, hundar, matkassar, datorryggan och satte igång att stapla däcken i ett torn i baksätet.

 

Så fick vi klämma ihop oss och det gick även om Rozz nog tyckte detta var alldeles totalt galet och hoppade omkring och hade svårt komma till ro i trängseln.

 

Nå, skönt komma till husbilen, packa upp maten.

Efter en promenad med hundarna så kom då Janne och vi åkte tillbaka och bogserade hem bilen.

Jag som datanörd föreslog att vi skulle koppla bort batteri = "starta om"  bilens dator.

Det funkade!

 

Det var bara det att när Janne åkte till jobbet klockan 06.30 så kom han bara halvvägs, sedan dog min pärla igen.

 

Janne ringde till mig, jag upp ur sängvärmen, på med kläderna och med ett småleende på läpparna stängde jag husbilsdörren om hundarna som var så morgontrötta så de knappt öppnade ett öga ens.

 

Vi behövde inte dra bilen till Opel, Janne hade "startat om den"  och åkte för egen maskin,  nu väntar vi på en felsökning som ska ge svar vad som felas min lilla röda pärla.

 

Efter fruukost var klockan sedan 9.00 så jag rastade hundarna och åkte sedan till mina pelargoner för att ge dom lite vatten.

 

När jag kom till Karmansbo, och pellisarna; ringde syrran och vi talades vid en stund. Hon hade tänkt komma på sin obligatoriska höstbesök till oss men vi kom överens att skjuta på det tills vi vet var vi bor -:)

 

Nu ska jag rasta hundarna igen och sedan åka tillbaka till Västerås för att hämta upp Janne vid hans jobb när han slutar kl 18.00

 

Seadn ska vi lasta Volvon full med skruv, spik mm från garaget för att på Torsdag lasta av det här.

På Fredag ska vi till Skinnskatteberg och göra klart husköpet med Färnavillan och Malmamäklaren.

Vi känner att efter detta kommer framtiden att bli bättre med ALLT på ett ställe. Ingen kolonistuga, ingen lägenhet utan bara ett ställe totalt.

Det kan vi behöva och en villa på en sjötomt är fullgod ersättning

 

 

Jo jag vet, vi är inte riktigt kloka som försatt oss i denna situation!

Säga vad man vill, sysselsatt är jag i alla fall!

 

Tur jag har talbok att lyssna på i bilen, nu lyssnar jag på

När skymmningen faller av Joy Fielding och jag bara hoppas Chris kommer ifrån Tony innan han tar hennes liv.

Fy för hustrumisshandlare

 

 
 
Astrid

Astrid

19 oktober 2009 14:35

Jösses sickna äventyr du är ute på, jag tycker det borde räcka med all flyttning :0)
Jag blir slut av att bara läsa
Jag vet inte om jag förstått riktigt ska ni flytta på nytt även från det ställe ni nyss flyttat till?

http://www.astridla.com

 
Ingrid

Ingrid

19 oktober 2009 15:58

Men snälla Kerstin, hur ni har det! Ni måste bli totalt slut båda två. Det där med att flytta och sälja sitt hur, det låter ju hur kämpigt som helst. Hoppas att ni får det sålt nu när Skandiamäklarna fått ta över. Och jag säger som Astrid, var är det ni ska bo egentligen?

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Lise-Lott

Lise-Lott

19 oktober 2009 18:40

Men ojdå Kerstin låter som ni har otur.Hoppas nu att allt vänder och allt går bra,med försäljning och allt.
Har aldrig hört att man måste visa själv.Men nu blir det nog annat ska du se.
Jag undrar också vad ni ska bo i framtiden?Det kanske blir husbilen hihi.Skoja bara.
Håller tummar för er nu.
Kram

http://lukas.dinstudio.se

 
Gunilla

Gunilla

20 oktober 2009 04:05

Men snälla Kerstin, det kunde ha gått riktigt illa när din pärla stog på tre däck, och ett i luften, hoppsan.
Tur den inte välte helt och hållet iaf.
Hjälp!
Ta det lugnt.
Säger som Astrid, du är ute på riktiga äventyr :))

Du har mycket att göra.
Du måste vila oxå,
tänk på det så du inte stressar ihjäl dig.
Hoppas ni får huset sålt nu, när Skandiamäklarna har tagit över det hela.

KRAM PÅ DIG!
/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

23 oktober 2009 00:27

Puuuuh..... jag blir ju alldeles matt, måste kanske bero på att jag jobbat så många timmar idag. Men det där verkar verkligen jobbigt.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 13 oktober 2009 12:41

Mycket har hänt sedan sist. Vi slet som djur för att få huset klart inför visningen i Söndags. Janne höll på städa i garaget till klockan 01.oo natten till Söndag själv tvingades jag inta ryggläge för jag blev alltför slutkörd vid 22 tiden. Sedan k...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards