Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Från Karmansbo

Av Kerstin - 13 oktober 2009 12:41

Mycket har hänt sedan sist. Vi slet som djur för att få huset klart inför visningen i Söndags. Janne höll på städa i garaget till klockan 01.oo natten till Söndag själv tvingades jag inta ryggläge för jag blev alltför slutkörd vid 22 tiden.

Sedan kom det bara en spekulant! Vi har ny visning nästa Söndag, har satt ner priset lite, kanske kommer flera då?

 

När jag nu låg där i husbilen och inget orkade så tog jag tag i veckans lektioner på Skagra.

Måste säga att jag inte alls haft lust denna gång att göra veckans lektion, hoppa av rent av har jag kännt för ty jag avskyr att göra egna figurer, jag kan inte, de blir så otroligt fula de jag gör.

 

Men så började jag lite att fila på en elefant och när den var klar så tyckte jag detta var så kul så jag tillverkade flera stycken på löpande band.....

Om jag får säga det själv så tycker jag att de blev läckra mina fantasidjur...  Inte vackra men läckra eller vad tycks om dessa 3?

 

1.   2.      3.  

 

På Söndagseftermiddagen efter visningen var vi båda 2 helt slutkörda och kände inte för att göra något alls. Vi fick lust att bara åka till Karmansbo, lägga oss framför tv och bara slappa så det var vad vi gjorde. In med hundarna i bilen och hem till tvn. Har ju inte tv i husbilen så vi har knappt sett på tv sedan sista juni i år....
Faktiskt så går det att leva utan tv Förvånad

 

På Måndagen passade vi på att ringa en massa samtal när vi var vid den fasta telefonen, beställa Energibesiktning, rådgöra med mäklaren osv..

 

På eftermiddagen var vi tvugna återvända till Västerås, Rozz hade tid hos sin veterinär. Utvärdering av dessa gånger med sjukgymnastik.

Vi beslutade att avsluta här eftersom vi inte tänker operera honom och det inte skett någon förbättring.

Vi ska INTE avsluta Rozz utan han ska få vandra vidare här med oss så länge det går.

 

Vi rådgjorde hur han ska skötas i framtiden, kollade upp igen om ryggskadan kan ev kommit av en olyckshändelse vilket Göran sa ett bestämt NEJ till..

 

Göran sa att det händer att hundar blir gamla trots liknande skador, han går ju på inflammationshämmande medesin och det kan bromsa upp Artrosen om vi har tur.

Men han sa även att ibland kan försämringen komma fort innom något år så det är bara att njuta och vara glad så länge vi har honom.

 

På Måndagskvällen åkte så Janne till jobbet för några nattskift och jag och hundarna åkte tillbaka till Karmansbo. På Onsdag kommer Janne troligen till stugan, vi måste skynda på att köra trimmern i ogräset i slänten ner mot ån innan snön kommer och lägger sig över allt.

Är lättare att snygga till där nere nu än i vår om gräset blir tillplattat av snö.

 

Här är kallt, var nyss ut med hundarna och kunde bara konstatera att jag måste leta på vantar nu.

 

Om det är något jag inte gillar så är det att man måste pälsa på sig så mycket kläder för att gå ut. Tänk vad skönt det var när man öppnade dörren och bara gick iväg.

Jag vill ha tillbaka den tiden!

 

  

 

 
 
Astrid

Astrid

13 oktober 2009 13:56

Ja jag frös om händerna i morse trots fingerhandskar så jag blev nästan på dåligt humör. som om det skulle bli bättre då .
Men efter någon kilometer så kändes det ok.
Ja ni vet ju nu att ni ska ta det lugnt med Rozz och han behöver ju inte jaga osv. så det kan nog gå bra
Som sagt jag tror så här i efterhand att Stella blev sparkad av en älg, hon var inte bra i ryggen eller så hade hon artros.
Men du.....herrejösses vilka härliga filurer du har gjort
Tänk dig lite animering också
Men sköt om er

http://www.astridla.com

 
Ingrid

Ingrid

13 oktober 2009 15:55

Hejsan Kerstin!
Vilken besvikelse det måste ha varit att det bara var en spekulant när ni nu gjort sånt jobb, men det är väl bara att bita ihop och hoppas på att det blir fler nästa gång.

Nu regnar det för fullt här och jag tycker att det ser ut som om det är uppblandat med snö! Det är ju alldeles för tidigt, vad är det här för oktober egentligen?

Hoppas att det kommer att gå bra för Rozz och att han inte har alltför ont, så ni kan ha honom kvar länge till.

Ha det så bra! Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Gunilla

Gunilla

13 oktober 2009 22:13

Men Kära Kerstin, så jättefina figurer du har skapat, duktig du är. Tycker oxå det är svårt att göra ngt eget sådant.
Hoppas det går bra för Rozz och att ni kan ha honom många, många år än.
Jag är som du, att jag gillar inte heller att pälsa på mig så mycket för att kunna gå ut. Vill ha sol istllet
Visst är det skönt att bara öppna dörren och kliva ut, håller jag med dig om helt och hållet.

Har varit till veterinären med min ena katt idag.
Han hade ngt sår över ena ögat, men veterinären sa att det var ngn allergisk reaktion som tydligen katter kan få.
Så hon skrev ut medicin till missen.
sedan ska han tillbaka om ca två veckor igen för kontroll.
Hoppas det hjälper med medicinen.

Ha en skön vecka.
Kram/
Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

13 oktober 2009 22:25

Dom var väl söta, kommer ihåg hur jag våndades med den lektionen. Gjorde alla fall en sköldpadda, det kommer jag ihåg :-).

Trist att Rozz inte blir bättre. Trots det så kommer han ha sin energi och vilja kvar att göra allting.



Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

14 oktober 2009 14:12

Jag köpte glukosamin på Lantmännen det var i en hink och räckterätt så länge
Kvinnan som sålde brukade själv strö på filen när hon åt
Stella fick smärtlindrande sista månaderna som veterinären skrev ut

http://www.astridla.com

 
Sylvia

Sylvia

16 oktober 2009 15:56

Hejsan Kerstin!
Hoppas det kommer många spekulanter vid nästa visning till ert fina hus!
Så jättetråkigt med Rozz men man vet aldrig vad tiden har att utvisa, kanske han får vara pigg en lång tid framöver.
Himmel så fina gubbar du gjort, de är verkligen läckra.
Här är det också ett riktigt skitväder, så nog behövs vantarna.
Önskar en Trevlig helg!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Daniel

Daniel

19 oktober 2009 14:48

Kämpekram till Rozz

Å du e verkligen duktig... fina!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards