Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Atros

Av Kerstin - 14 september 2009 14:35

Ja, då har vi tillbringat en hel fm hos vet!

Rozz var inte alls glad att gå dit i dag men mot slutet var han väldigt positiv må jag säga.
 Det började med att Göran skulle känna på hans rygg och eftersom han inte fått smärtstillande medesin på 2 dagar nu så var Rozz lite sur. 
 
 Vi talade mycket och länge om ev operation men som Göran sa, ska de in och "röra om" i ryggmärgen så finns det risker. Dessutom skulle det handla om lång rehablitering efter en ryggop så vi sa att det vill vi inte utsätta hunden för. Det är inte ett normalt liv för en unghund att vara stilla i månader!  Det kändes som att vet. tyckte detta var rätt beslut!
 
 I stället bestämdes att Rozz ska få gå på rehab 5 ggr, dels för att de ska lära oss att ge massage på exakt rätt ställe i hans rygg för att stärka musklerna just där. 
 Stark muskelatur orkar hålla upp skadad rygg bättre.
 Dels ska vi gå för att de ska se till så han inte blir sämre av just denna muskelstärkande massage.
 De sa att han ska få simma oxå några ggr, undrar vad han gillar det, han som orädd flög i från brygga i sommras? 
 Dessutom ska han fortsätta gå på smärtstillande, men även gluckosamin eftersom det han fått i hasen är  atros och det har kommit pga att han gått fel. 
 Vi ska även registrera mera och anteckna vid varje promenad hur han rör sig, han "vänder" nämligen denna tass fel ibland så klona skrapar i från ovansidan.
 

Vi ska varje kväll efter kvällsrundan sitta i 10 minuter och ge han massage.  

 

Ja, när hon visade hur vi ska göra så det gillade Rozz det verkligen, han tom gäspade där han satt i hennes knä. 

 Och hon blev överöst av pussar när vi skulle gå -:) 


Dessutom ska han under behandlingsperioden fortsätta med korta promenader på max 20 min men gärna 5-6 ggr om dagen. 


Jag har märkt under dessa 2 veckor med korta promenader att han vänder tassen fel efter ca 15 min, aldrig från början.


Som vet sa, detta är ett bra sätt att börja nu när han är så ung, sedan får vi se hur han svarar på behandlingen och hur framtiden ska bli.


Nu måste jag åka till Karmansbo och vattna blommorna.

Hm, en bra bit att åka, kanske jag sover över och kommer tillbaka hit till Janne i morgon fm.

Eller kanske Janne följer med, han vet inte vad han vill riktigt. 


Funkar nu detta så har jag stor text och det fick jag genom att börja mitt inlägg genom att klicka på knappen HTML längst upp i admin. Sedan klistrade jag in denna kod, klickade på Uppdatera och skrev sedan normalt





 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=windows-1252" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18813"></HEAD>
<BODY><FONT size=4 face=Verdana>Hej!</FONT></BODY></HTML>

 
 
EW

EW

14 september 2009 15:23

Det med koderna ser avancerat ut. Men jag har själv ändrat storlek en gång men skulle gärna vilja ha BÅDE ny färg och storlek i samma./Känner någon med Bechterews (usch, så svårstavat) så LITE vet jag.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
EW

EW

14 september 2009 16:46

Jag HAR Publisher (2003) men jag har bara använt funktioner i bloggplatsen än så länge faktiskt, men för bilder Photshop och PICASA 3 (då när jag har in text).

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

14 september 2009 22:20

Vi får hålla tummarna att det blir bra med massage och simning.

Texten blev kanonbra, men den koden måste man väl sätta in varje gång man skriver.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

15 september 2009 22:03

Fin header och även presentationsbild på dig och dina hundar.

Vad tråkigt att Rozz fått såna besvär. Hoppas allt detta skall lindra och göra honom rörligare.

Ja det blev verkligen stor text. Visste inte att man kunde göra så.

Ha det bra
kram

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards