Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Det bara öser ner.....

Av Kerstin - 3 oktober 2009 17:28

Vad göra  annars då än skriva i Bloggen?


1. Avslutar min omröstning om Drömboendet.

Intressant att se, på 4 månader så har 42 pers röstat.


Hela 31 % skulle vilja bo i villa på landet'

21 % vid havet

11,9 %stadslägenhet medans

7 % drömmer om Villa i stan

4,8 % kan tänka sig Fjällstuga eller sjötomt

Ingen vill bo i Lyxvilla

__________________________________________


Jag har ändrat min adress hit, nu är den http://pellispricken.bloggplatsen.se/

Men den gamla ska fungera fortsättningsvis står det.

Blogga gratis har ju bytt till Bloggplatsen det är därför jag fått ny adress.

En gästbok har jag också fått, finns under min Presentation

__________________________________________________






Så skulle jag leta på en bild för att göra globen som tillhör veckans tema i Målarboden

kände för att lägga in Färna i en glob och kollar på Eniro.

Vet ni att man där kan få en länk att lägga in på Blogg/ hemsidan som visar var man bor,

eller vad man nu vill visa!

Jag har nu bland mina länkar både Karmansbo och Färna, kolla om du vill!


Så här gjorde jag:

Logga in på Eniro  http://www.eniro.se/query?what=emappartner&partnername=homemap


Fyll i uppgifterna där

Ta koden och rensa den lite grann så funkar den här....

Jag tog bort lite i början och lite i slutet

Klistrade in länken och skrev vart den ledde och vips så kan du se var jag bor


Kul va? Bra mycket roligare än vädret här i Västerås


På Måndag träffar vi Mäklaren och skriver kontraktet


Ps. en ny omröstning startar nu!

Jag vill veta om du påverkas av vädret


Jag blev godkänd även i del 5 av Skagra del 2

Här är några smakprov på våra lektioner

Nu har vi jobbat med masker, man lägger en "mask" över en bild

Maske kan även användas för att göra en bakgrund till ett mail och då ser det ut så här

 


 
 
Marketta

Marketta

3 oktober 2009 19:08

Jo, det med Eniro visste jag. Dom visar ju reklam om det på tv hela tiden nuförtiden. Skall bli spännande och se bilder från det nya stället. Finns det plats för en rallylydnadsbana där?

Du har väl sett på rallylydandslistan att det kommit ett utkast på reglerna inför tävling?

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

4 oktober 2009 11:51

Jag är precis klar på pspgirl blend mode och ska nu göra tre tutar som examensprov
Sedan skulle jag vilja ta det lugnt ett tag för det blir ju inget eget skapande
Skagra är bra för man lär sig jättemycket, egentligen så lär alla ut på olika sätt och det är bra

http://www.astridla.com

 
Marketta

Marketta

4 oktober 2009 12:19

Fick läsa det du skrev på chatten flera gånger för jag trodde först att du drabbats av en rejäl magsjuka ;-). Men sen till slut så gick det upp att du var trött på att hålla på med huset i stan :-D.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Annmi

Annmi

4 oktober 2009 19:59

Såå vackra bilder du visar ♥...*Kram*

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Lise-Lott

Lise-Lott

5 oktober 2009 15:10

Grattis Grattis till nya huset i Färna ,ja vad det händer saker hela tiden hos er just nu.Jättekul man ska leva livet och förändra det om man bara kan.
Vad gör ni med er andra stuga då? Ska ni ha den kvar också?.
Går du kurs i bildbehandling eller något sådant?
Så fint det blir när man lägger mask över en bild.
Ha de bra nu Kerstin.
Så får jag titta in och se hur det går med allt sedan.
Kram

http://lukas.dinstudio.se

 
Ingen bild

Köpings-Mailis

5 oktober 2009 21:27

Jo.då Kerstin tänkte nog direkt när jag läste din hemlis att det var värst vad dom "rör på sig."
Min andra tanke var:
-Hur i herrans namn orkar dom??
Men gud så kul det måste kännas ,byta miljö helt och hållet.
lycka till vännen,vi från Målarboden kommer på besök!
Kramis Mailis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards