Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Kerstin - 7 oktober 2009 23:57

Efter 5 veckor med smärtstillande antiinflamatoriska Rimadyl och 2 veckor med gluckosamin och tycker vet. att vi skulle sänka dosen 25 mg per dag.

Tyvärr klarade du inte det.
Du hade en vecka då det syntes på dig att du inte mådde bra!

Så var det dags igen för din REHAB i Tisdags! 
Bassängen ville du gå i och naturligtvis fick du gå i skön låg vattennivå denna gång.
När det var dags för massage så fick Malin inte röra vid din bakdel först. Det var skönt så länge hon
var runt din bröstkorg men ej höften eller ländryggen.

Malin satte i en Akupunkturnål mitt i pannan på dig och påstod att detta brukar lugna vid smärttillstånd.
Du blev ganska lugn, hon kunde massera dig på båda sidorna men du var otålig.

 
Eftersom jag sett en förbättring i ditt släpande av tassen (skrapar i överdelen) så beslutade vi att akupunktur kan vara viktigare än massage på bakdelen så du fick jättemycket massage där du ville ha den under 20 minuterna du hade nålarna i skadeområdet i din ländrygg och i din panna.

Det är nu beslutat att du återgår till 100 mg Rimadyl dagligen och nästa gång ska vet kolla igenom dig rejält
om vi ska fortsätta (ett par gånger till) vi har gjort klart för både oss själva och vet.
att vi hellre förkortar ditt liv än fortsätter ha dig kopplad resten av livet för att du inte ska förvärra skadan.

Det har varit enormt svårt dessa 5 veckor för du har massor spring och hopp i din kropp som kommer fram så snart vi släpper lös dig.
Mycket svårt att förstå att du har ont egentligen som du bär dig åt i ditt race när du får ett grisöra tex.

Svårt även på promenaderna att gå i 10  minuter, du erbjuder ju mig extra runda vid varje avtagsväg.


I dag är vi dock i Karmansbo och det var spännande att nosa runt och kolla vad som hänt här sedan sist.

Matte måste ju dit var 3 dag och vattna sina pelargoner....

Matte kunde inte hålla sig, hon var tvungen att åka till Färna och kolla lite mera.


På Söndag har vi visning på Villan i Västerås. 
Det blir spännande att se hur många som kommer?
Om det blir många eller ett fåtal, det räcker ju med en person, bara det är den rätta!

Vi har huset hos en som heter Privatmäklaren och där kan jag gå in och kolla hur många som öppnat vår annons och läst och efter ett dygn så har - hör och häpna- 398 personer har klickat på länken för att öppna och kolla närmare.


Avslutar med några nya foton från Färna





Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards