Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Kerstin - 8 augusti 2009 18:16


 Ja, det blir sällan uppdatering från oss, det beror på att det är inte mycket att skriva om. Skulle låta typ så här var dag: Janne målar, jag städar.

Ibland tänker jag att det skulle vara skönt att få lämna bort hundarna ett par dagar, sedan går jag på en av deras dagliga rundor och då är jag glad att ha dom. Skulle jag lämnat bort dom för att städa ännu mera? Nä, snarare är det dessa promenader då man rensar skallen från alla tankar och bara njuter av tillvaron som är vederkvickande och något vi så väl behöver i vårt liv just nu!

Janne följer med på promenad ibland han med, för att komma ifrån allt en stund.

I går packade vi en massa småsaker i husbilen , stannade till för övernattning i stugan och satt ute till 24.00 tiden på natten, åt kräftor, drack vin och pratade med Rune, en av våra grannar där.

I morse åkte vi till karmansbo! Jag hoppade av i Bernshammar och gick med hundarna, en promenad på ungefär 40 min


Hundarna börjar vänja sig vid hästar nu -:) Men stanna och titta det måste dom


 Vägrenen utmed den gamla nerlagda banvallen var gul av alla Slåttergubbar som växte där.

Är det en pik åt bönderna att nu blommar vi, dags att sätta ingång slåtterarbetet?


Nu börjar vi närma oss hemmet.  Jag ser att bilden inte syns helt, klicka på den så kommer du till mitt fotoalbum...........

Längst ut till vänster Skinnskattebergsvägen..

Det lilla röda huset vid stora vägen är gamla utedassen.

Som tur är så är de kvar enbart som museum, vi har toa inne -:)


Det gula huset som syns därefter är garagelängan med de 10 garagen.


Därpå skymtar "drängstugan" som är en röd tegelkåk och den med bra ögon ser kanske vår husbil som står framför Långa Raden, huset vi bor i, f d Smedbostäderna.

Bakom vårt hus, längst till vänster, den enkelriktade asfalterade genomfartsgatan som har gatljus!


Tänk, vi har bott i Västerås, i ett område utan gatljus, nätterna var becksvarta där.

Här på landet, långt från all ära och redighet, där är det aldrig mörkt! Faktiskt har det varit lite besvärligt de få gångerna vi sovit över. Sovrummet blir ju inte mörkt ordentligt -:)
Men det vänjer vi oss vid bara vi är här oftare.


 Avslutar med en bild på mig där jag sitter ute på vår uteplats och avnjuter en kopp kaffe!


 Nu, kom Janne och sa att vi ska åka till stugan och klippa gräsmattan så jag sätter här P för denna gång



Till salu!

Villa på Enhagen Västerås.   Foto och kontaktmail finns här
http://www.pixbox.se/alb1069575

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards