Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Trevlig helg

Av Kerstin - 16 januari 2009 20:05

Fick veta i mitt förra blogginlägg att gubbens systerson startat sin jorden runtresa och fick länken till resedagboken. Jättekul att få följa dom på vägen.

Annars så har inte så mycket hänt här!

Vi har gått hundpromenad gemensamt med varsin hund, händer allt för sällan. Rozz var hellycklig, galen så jag fick vända och göra mig till att gå åt andra hållet 2 ggr innan det gick att "tygla" honom
Men sedan gick det bra!
Janne har setat i telefon lite oxå idag.

Vi har ringt och kollat lite hur det finns med lägenheter i Kolsva.

Har funderat länge på att när han blir pensionär flytta från villan och sätta oss i lägenhet.

Jag gör ju varken nåt i trädgården eller städar själv så nåt måste vi göra annars får Janne jobba ihjäl sig.
Men tanken svider, även om förnuftet vill råda.


Vi trivs ju så bra i stugan (kolonin så kallat) och eftersom vi har strandtomt  så känns det klokast att satsa på den. Inte mycket med stranden nu men kan ju bli....
Ja, vi får se, funderar bara som sagt var.


Blev uppringda i allafall av en som vi känner genom kolonin,
det blir en ledig 4 på 100 km ledig till sommaren.


Vi funderar, ska nog kika på den absolut.

Sista huset, närmare stugan kan vi inte komma -:)

Ödets nyck eller?

Janne är hostig fortfarande men börjar känna sig bättre förövrigt.

Själv har jag ätit dubbel dos Celebra nu ett tag för att bli bättre från reumatismen, vilket lyckats. Fast nu protesterar magen istället, den gillar inte dubbel dos -:)
Alltid är det nåt -:)


Nu ska jag ut i 10 gradig Fredagskväll och rasta hundarna för natten, sedan  blir det tv

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

16 januari 2009 23:15

Kan tänka mig att det känna jobbigt att tänka på att flytta från villan och till en lägenhet.
Men skönt att ni ändå har stugan kvar och kolonin.
Här är det också 10 minusgrader men ingen snö.
Fast nu känner jag att det kan kvitta.
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marketta

Marketta

17 januari 2009 21:58

Men vart skall du få plats med alla dina pellisar :-). Synd att såna här lägenheter inte är så vanliga. Skulle absolut inte kunna tänka mig att flytta in i ett vanligt hyreshus. Nu bor vi ju i radhus hyrslägenhet, med egen ingång, och en liten bakgård. Inget som man själv skulle behöva ta hand om ifall vi inte hade haft staket.

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

21 januari 2009 10:54

Hejsan Kerstin!
Mina tankar gick först till ditt växthus och alla dina blommor men visst blir det mycket att se om, med både villa och stugan. Det går bra så länge man är ung och frisk men man måste ju någon gång planera för tiden då man inte orkar lika mycket.Vi hade tidigare villa och samtidigt vår lilla stuga och det blev för mycket.Nu känns det så bra med lägenhet i stan och kontrasten till stugan på ön.Allt går och det är också roligt med förändringar.
kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards