Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Mälarenergi i vågor

Av Kerstin - 12 januari 2009 23:06


Ja, vi har vårt stadsnät genom Mälarenergi. Mälaren är som bekant en sjö- kanske därför vårt internet funkar i "vågor"?  Efter en massa svajighet under förra veckan så försvann internet totalt i Söndags kväll.....
Sedan har det varigt åter någon minut ibland,

lagom för att hinna logga in -:)
Nu, ett helt dygn senare så har jag inte slängts ut nu på ½ timma, kanske jag tillåts närvara så länge så jag hinner uppdatera bloggen?


Vad gör man utan internet? Stänger av datorn helt?  Nädå, man leker med grafiken, Jag var nyss in i mitt finrum och knäppte min vackra Orkideeóch sedan har jag lekt med den.
Några lager i lite olika storlek, lite skugga och innerbevel, en tubad variant, lite sidedots runt om så blir det så här...


Fri lek alltså!  Kul är det ju! Var bara tvungen inta ryggläge, troligen känner jag av att det ska bli kallare igen? Ryggen värker, känns som en golfboll i saccileden...
Men mitt på dagen mådde jag toppen, dammsög ur Husbilen, kom på att det blev bortglömt med utlandsresa, jul, Nyår, magsjuka, förkylning och allt som kom i mellan.
Sedan åt vi lite matrester (kalops från i går) sedan in med hundar i bilen och in till stan. Janne skulle till läkare, han kan ju inte börja jobbaännu förkyld som han är. En vecka till blev han sjukskriven, skönt. Ännu skönare är om han blir frisk nu för  om en vecka har han sin långledighet... Skulle vara kul att göra nåt när vi blir friska..


Nå, jag och hundarna promenerade från Oxbacken och hann ända ut till Lövudden innan han kom och plockade upp oss i bilen. En promenad på 1 timma och 40 min....  Undrar om det är därför jag har SÅ ont i ryggen nu? Efter 3 veckors sjukdom en rejäl långpromenad?
Nå, vi gick sakta, alla möss skulle kollas på, alla avloppsbrunnar, några lastbilar. Ja det fanns mycket som hundarna stannade och kollade på och jag passade då på att vila lite jag med.


En skön eftermiddag blev det!


I morgon kanske till och med solen ska visa sig. Blir det så då ska jag nog göra ännu en långpromenad och njuta.

 
 
Gunnar

Gunnar

13 januari 2009 14:58

Hej
Hur är det med Dig? Låter jobbigt med tre veckors sjukdom.Långpromenader är nog bra men 1 timme o 40 minuter! Det var väl att ta i.
Ur led är tiden.Åtminstonde när det gäller ammaryllisarna.Några blommade före jul, ingen under jul- o nyår och nu blommar det massor.Fint när det än kommer förståss.
:-)

http://www.carlstedt.web.surftown.se

 
Lisbeth

Lisbeth

13 januari 2009 17:06

Hej.
Jag har provat Remicade men fick en allergichock av den det var någor med äggviteämnet som jag reagerade på. Ja jag hoppas jag kan få ett jobb som passar min kropp för jag är ju bara 38 år snart. Upplever att läkarna bollar fram och tillbaka med mig, de är inte så jätteduktiga på sjukdomen fast jag går på reumatologen i Linköping, men jag hoppas iallafall att jag inte blir sämre.

Kram Lisbeth

http://www.vipelyckan.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

13 januari 2009 17:21

Hejsan!
Ett sånt elände att ni ännu inte har blivit riktigt kuranta. Hoppas verkligen att ni snart piggnar till. Det var ju en förstående läkare som sjukskrev Janne en vecka till, bara nu försäkringskassan har samma åsikt. Det kan visst vara knepigt det där.
Det var en fin bild du gjort Kerstin, du är så duktig!!
Ha de gott!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

13 januari 2009 17:30

Vilken så vacker bild du har gjort.
Ja, det är inte roligt när Internet inte funkar,
men toppen att man åtminstone har sitt grafiprogram där man kan sitta och leka i.
Visst är det kul och ja fri lek med bilder är så roligt.

Trist att du har såna problem och värk med ryggen.
Det måste vara jätte-jobbigt.
Hoppas din man blir frisk snart så ni kan njuta av långledigheten han snart ska ha.

Stor Kram


http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Agneta

Agneta

13 januari 2009 19:38

Men jösses amalia....låååångpromenad efter sjukdom! Jag är glad om jag klara av att gå härhemma några varv runt lägenheten. Suck för smärtor!
Men visst är det kul att leka med grafikprogrammen och det klarar du galant!
Jättesnygg bild du fått ihop:-)

Så tänkte jag inte alls rösta på frågan om pelargoner för utgick från att alla skulle svara JA. Men icke, någon rackare hade svarat NEJ...uj uj uj.
Nåja, min allergi kan faktiskt blomma upp i sällskap av doften från luddiga pelargonblad, men vackra är dom att se på. Så det så. Men smaken är ju som baken...delad!
Krya på dig och ta´t lugnt:-)
Kramen, Agneta

http://agnetas.casa.se

 
Marketta

Marketta

13 januari 2009 23:05

Men det är ju dessa sköna långpromenader med hundarna när man inte har bråttom som är så underbara. Då spelar det nog ingen roll hur dålig man blir efteråt. Vila upp dig så du orkar ut på nya strapatser imorgon.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

14 januari 2009 22:07

Det var det värsta vad det blev segt med förkylningen. Du håller väl igång får mycket Kestin,så du hinner aldrig bli riktigt frisk.

Gillar också att leka med PSP. Har provat på Corel Paint Shop Pro Photo X2 i 30 dagar och det var ett fint program men det är alldeles för dyrt så nu återgår jag till PSP 8 och det funkar också bra.
Bilden är jättevacker som du gjort.Vad du är duktig Kerstin.
Krya på dig vännen.
Kram

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards