Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Underbart Septemberväder

Av Kerstin - 21 september 2008 16:51


Denna helg har maken fått slita ont på grund av mina påhitt.
Jag upptäckte ju förra veckan att staketet i Nyponhäcken rostat sänder, ja Rozz upptäckte det han med -:)
Jag köpte ett nytt staketnät och sedan frågade jag gubben om jag skulle sätta upp det provisoriskt eller han ville göra det riktigt. Kvinnans list ni vet? Han tog fram motorsågen och hela gårdagen och i dag har han kört ner häcken och åkt till återbruket med riset i flera vändor. Medan jag skött hundar och marktjänsten... Hundarna har varit otroligt leksugna, kan inte passera varandra utan att busbita i en tass eller tom över käkarna. Å inte kan de tillåtas att busa när de är bundna! Nu har staketet i allafall kommit upp delvis. De kommer väl få glädjefnatt när de släpps lös......

Nu ser man vårt hus i allafall från gatan -:) Jesses vad tomt det blev, vilken insyn nu!  Fast löven har ju snart fallit och då har det sett ut så här ändå, frånräknat torra pinnarna från häcken.

Som balsam för min stackars make som får jobba och slita så gjorde jag lite godis till kaffet av sockerfri sockerkaka, lightgrädde och mandariner...

 Ja, det smakade bra!

Tyckte även hundarna som fick lite grädde dom med. Rozz har nosen full....

På eftermiddagen i dag tog jag en riktig långpromenad med hundarna och även om jag inte gillar hösten så imponerades jag av färgprakten ute.

Varsegod att njuta


 

Hundskolan är inställd i dag, fröknarna på kurs!
Men nästa Söndag ska Liten Rozz till Dingtuna och köra spår i Hundskolans regi. Blir kul att se hur de gör detta denna gång, länge sedan vi gick, ända sedan Zita var valpis ju

 
 
"Bettan"

"Bettan"

21 september 2008 18:12

Jasså du använder dig av kvinnans list :). Vete sjutton om min gubbe gått på de där. Han är lite halv lat till naturen & hade nog sagt att det var ok, att sätta upp det provosoriskt ;).
Men fint får ni när det hela grönskar & allt är på sin plats igen.
Kram kram hela dan!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

21 september 2008 21:18

Tusen tack för hjäpen med identifikationen av snäckan,Det stämmer att vi har ett slott här i närheten.Mördarsniglar har vi gått om, men det är första gången som jag ser en vinbärssnäcka.Din tårta ser ritigt god ut. Kvinnans list går väl alltid hem *skratt*
Återkommer snart gen till din blogg.

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

21 september 2008 21:37

Du är då för härlig Kerstin, kvinnans list *S*. Ni kommer säkert få jättekul på erat spår. Vi skall ha sista kursen på aktiveringspasset imorgon. Annars har vi varit till klubben och tränat agility. Slalomet börjar gå ganska bra nu.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
LL

LL

22 september 2008 09:13

Hej Kerstin.
Men vad ni jobbar med tomten,,,men skönt när det är klart.
Låter kul att ni också ska åka på semester i Dec.Vi har haft helt underbart.Klart ni också får det.
Låter kul med kurs för din fyrbenta vän.Jag tycker det är så kul med spår.
Och vad fin bloggen har blivit.Fina höstbilder du bjuder på.
Ha de gott nu.

http://www.lukas.dinstudio.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 september 2008 13:16

Jo, det har varit varmare dagar nu i helgen, även om solen inte var framme så mycket just här. Men det regnade i alla fall inte.
Kan tänka mig att det blev fint efter att ha satt upp staketnätet.
Fina foton, och det är ju så vackert med alla höstfärgerna.
Själv känner jag mig bättre nu, och tack för dina goa rader hos mig.
Stor Kram


http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

22 september 2008 14:36

Hej
Vilka härliga höstbilder!Det var ju tur att din man fick belöning efter jobbandet.Å skönt för vovvarna att kunna springa fritt sen.
:-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Sylvia

Sylvia

22 september 2008 18:28

Så snäll gubbe du har!Han förstod nog piken fast den var fin...fniss.Och vad fint det ska bli och lugn och skönt för både er och hundarna när dom kan springa fritt. Belöningen som du sedan bjöd på ser ju väldans smarrig ut.
PS: Toppenfina höstbilder!!!!
ktam Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

22 september 2008 20:00

Haj där det var värst vad du var duktigt på att övertala din make. Så lätt har inte jag. Men visst ska pröva ditt trick.Kanske hjälper det med lite godsaker till honom med:-) Ha det så Gott kram Susanne
Härliga höstbilder du har tagit jag har lyckats med svampbilder än så länge har liksom inte haft tid heller.
Vete sjutton vad det är just nu så lider jag tydligen av sömnsjuka ochså.

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

22 september 2008 21:22

Tack för titten i min blogg. Fin blogg du börjat bygga. Ha det gott.

http://www.lexie.dinstudio.se

 
Marketta

Marketta

22 september 2008 21:35

Fniss.... bidde ju lite mallig när jag såg dina skyddsänglar inne hos Katarina.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

26 september 2008 00:59

Hej Kerstin!
Tack så jättemycket för den "gåvan" Ska sätta in den på min blogg och länka till din blogg. Blir så GLAD när man blir uppskattad för ngt. Inte ofta jag blir det precis :( Inte bland min släkt iaf :(:(
Det är så roligt med nätväner som gillar det man gör. Blev så glad när du tyckte att det var roligt att jag hade hittat ut i "bloggarnas värld" Trodde det var svårt att göra en blogg, så här på nätet, men det är iaf två till på LBD gruppen som jag vet om, som bloggar på; den bloggsidan som jag bloggar på, alltså på blogg.se den är lätt att hanskas med tycker jag.
Ha nu en trevlig helg så hörs vi av.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards