Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Kerstin - 27 september 2009 21:52

Ja så är vi hemma i husbilen igen förr att par dagars jobb igen med huset. dumt egentligen att ta ledigt så här men trevligt har det varit!

Vi for på Fredagskvällen till Karmansbo, vattnade pelargoner och såg på tv.
Helt otroligt vad vi kommit ifrån tv-tittandet dessa månader, känns spännande att se en film igen. Jag var ganska trött på tvn ett tag förut.


På Lördagsförmiddagen parkerade vi så hundarna i bilen och skulle åka då vi kom i samspråk med ett par grannar. Verkligen kul, de hade SÅ mycket att berätta om förr för dessa personer i 60 årsåldern hade som barn haft "vårt" hus som sommarbostad. Då hade det enbart varit ett rum och kökslägenheter och då hade det bott mycket folk där under sommarmånaderna och det hade gått livligt till ibland d'r.


En timma försenad kom vi så iväg mot Kopparberg och marknaden där.


Vi rastade hundarna och gick sedan upp och hämtade Iza och sedan gick vi uy bland folket.

Det var massor med folk! Här står Iza och jag framför ett av stånden....


Vackert klädda Indianer stog på ett par ställen och spelade och dansade indiandanser..


En nasare hade otroligt vackra knivsniderier, masker, djur men även möbler


På avdelningen för Gammeldags marknaden fanns antikt och kuriosa ostförsäljare och i ett stånd

stog do och bakade bräd, folkdansare fanns det med..


Vi travade kring där i 4 timmar, för mig blev det marknadskarameller, en ost, en t-tröja med en varg på, en stor handmålad prrslinstomte och en jacka med pälsfoder.


Janne fann sina skor som han vart mycket nöjd med och Iza köpte en jacka, godis och byxor men även en cd med indianmusik. Deras flöjtspelande var vackert så jag förstår henne.


Vi hann inte gå igenom allt, det var på tok för stort men vi var nöjda ändå när vi sedan tog avsked och åkte hem.


På hemvägen kom vi på! Vi hade så när glömt, måste ju till Kolsva och hämta Volvon så Janne har nåt att åka på till jobbet Onsdag - Fredag kommande vecka.

När vi nu var där så orkade vi inte åka vidare så det blev övernattning i stugan.
Bra var ju det för nu fick jag in de sista pelargonerna där, så även stugans fönster är  nu belamrat med pellisar.


Efter gräsklippning så åkte vi mot Färna men vad vi gjorde där säger jag inte i dagsläget. De blir vår lilla hemlighet tills vi vet hur det blir med allt -:)


Nu väntar 2 dagar med jobb med huset, på Tisdag Rehab för Rozz och på Onsdag åker jag upp till Karmansbo och är där medan Janne jobbar sina dryga 12 timmarsskift




Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards