Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Kerstin - 23 september 2009 12:33

Jag har inte mycket att skriva om. Känns lite sorgligt att tid och ork inte finns för att besöka er andra och se vad ni har för er.

Jag är nu tillbaka i V-ås och husbilen på garageuppfarten, Janne är ledig en vecka frammåt nu så nu ska jobbas igen. Ja, tyvärr är det ju han som sliter mest, blir inte så mycket med mina försök att hjälpa till.

 

Zita är från igår på bättringsvägen från magsjukan, tack och lov. i 4 dagar var hon dålig och jag började se tecken på uttorkning, då började hon få behålla det hon åt. Så råa ägg med massor vatten i levde hon på i går, idag lite ris med leverpastej i... Går bra!

 

Rozz  har i dag varit på sitt andra besök på REHAB och i dag fick han testa bassängen. Han fick vatten upp till halva benet ungefär och sedan fick ha gå i 4 enminuters pass, där emellan vila och äta Frolic.
De gick bra även om han var lite förvånad när det började komma vatten och sedan började golver dessutom rulla under honom så han var tvungen gå till råga på allt.
 

Han lyfte sin skadade tass bättre i vattnet, men han hjälpte till med svajande höfter att föra fram tassarna istället för att ta rejäla kliv, det syndes tydligt här.

 

Sedan fick han massage och höger sida gick bra, han bara njöt.

 

Men vänster sida var svårare så snart hon närmade sig bakbenet.

 

Typiskt för en nerv som är i kläm sa vet. efter att de masserat igenom låret...

Sjukgymnasten hoppas på att "få loss" den.......

 

Janne sa att nästa gång ska vi videofilma så kan vi titta och lära oss på lättare sätt för vi tittar ju mera på hunden som matte och husse, än på händerna som ska lära oss ge massagen.

 

Nu är Rozz jättetrött, det tog på krafterna att bassängträna -:)

 

Promenaderna ska nu kortas av till 10 minuters flera ggr om dagen ty han går sämre nu än tidigare men det är för tidigt att utvärdera att han blir sämre av massagen för den borde göra honom gott. Ha vänder ju tassen så ovansidans klor skrapar i backen...

 

Själva så måste vi åka till Karmansbo och vattna blommorna på Fredag och eftersom det är Kopparbergsmarknad denna helg och Iza bor där så funderar vi på att göra en avstickare dit. Måste ju ha lite kul oxå

 

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards