Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Kerstin - 16 september 2009 16:38

Bara för att kolla så skriver jag nu inlägget i Frontpage, sedan klistrar jag in HTML koden i Bloggen -:) Hm funkade visst inte, skulle ha 2 färgad text


Vi är kvar i V-ås, Janne målar oc målar och jag är äntligen klar med hallonhäcken.  I dag saknade jag total inspiration, kanske pga att det verkligen var kallt i morse, hela förmiddagen. Nu känns det att hösten är här! (undrar hur mina pelargoner mår som ännu står ute vid stugan?)

Nåväl, jag började dagen med Annas utmaning (en grafikbild som vi tävlar att komma så nära orginalet som möjligt, vinsten är att själv utmana nästa månad)

Därpå gjorde jag klart till Skagra och fick godkänt, Tack för det.

Veckans lektioner innehöll spegelvänd grafik och att göra en naturtrogen kedja.

Min kedja fick hålla upp en krans av pelargonblommor


Detta är en av mina godkända spegelvända

eller såsom denna...........


Sedan var jag bara tvungen att göra lite nytta och

NU ÄR HALLONHÄCKEN RENSAD NERKLIPPT OCH KLAR! Gud vad skönt!


Zita och Rozz tyckte att det var roligt att matte jobbar med riset, särskilt Rozz som släpade runt på "pinnarna".

Emellanåt vill de så gärna busa med varandra men eftersom Rozz nog inte ska springa i raketfart, hoppa och skutta så mycket så håller vi på att lära in ett nytt komando.  INTE BUSA!   Vad duktig jag är att lära ut, nu tror dom att det betyder ..........Godisregn.

Ja, så kan det bli när man är upptagen av annat -:) Som sekatör i hallonhäck.


Vi sa vid maten Janne och jag att vi måste hitta på nåt med dom, inte bara tjata INTE BUSA!

Eftersom middagen innehöll Köttbullar och spagetti så tog jag av några köttbullar som jag stoppade i en påse.


Sedan lastade jag hundar i bilen och åkte ut på landet, lämnade dom i bilen och gick och gjorde varsit spår åt dom.

Medan spåret satte sig så gick vi en sväng, man kommer minsann inte långt på 15 - 20 min promenader.


Så var det dags att spåra, in med dom i bilen och tillbaka där jag lagt spåren. Mötte 4 damer som gick på grusvägen där, NEJ! Tänkte jag, nu har de förstört Zitas spår...........



Därefter fick Zita sitta i bilen och Rozz fick komma ut.  Länge sedan han spårade sist så jag var lite osäker på utgången men han var taggad från början.  Jag tog fram videokameran, tog linan i andra handen och så bar det iväg, zig zag i skogen. Men rätt hela tiden utom på ett ställe då han flög upp på en sten. Inte helt bra, han ska ju röra sig försiktigt och jag hade ju bromsat ner farten hela tiden.

Fast efter en liten sväng åt vänster i skogen så fattade jag varför han skulle över stenen.   Ha, ha, han kände vittringen på Köttbullarna så han tänkte gena.

Nu skulle jag stänga av videokameran och då upptäckte jag att jag inte fått på den så där hade jag gått efter och filmat till ingen nytta alls -:)

Tog ett kort i allafall där han nått mål och är helt upptagen av köttbullarna...


I morgon måste jag till lägenheten och vattna blommorna. Ska även ta med ett gäng till från stugan, räddas det som räddas kan innan frosten.

Som väl många vet så har jag funderingar på om jag får plats med alla mina i år.

Döm om min förvåning då jag sist jag var vid stugan såg 3 nya som jag inte alls vet varifrån de kommer. Jag har mina misstankar ändå ty en av krukorna var stor och innehöll flera storaväxta  Dr Westerlundsticklingar, de andra var en Vildpelargon i rosettform och en P. sidoies, en "fin vildart.

Ja, de var så speciella så dom tog jag med till lägenheten direkt. Men jag hoppas beståndet inte växer något mera innan våren

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards