Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Kerstin - 31 augusti 2009 17:26


Dagen i dag blev en dyr dag!

Tänk om man kunde göra den ogjord?

Startade med Rozzens besök hos vet.  Jo, vi har han försäkrad så det blir inte SÅ dyrt!
En vetreinär och en sjukgymnast, tittade på när jag fick gå fram och åter med Rozz, han filmades oxå. Liksom jag tycker så sa dom på en gång att han går konstigt, struttigt som de sa.
Efter flera vändor fram och åter så sa dom att han är stel, knappt böjer sitt vänstra knä, därav den stela gången.

Det blev röntgen av både knä, has, och rygg och knät var helt ok i alla fall.
Han hade nåt i ländryggen (såg trångt ut) och hasen hade för mycket brosk. Nu ska han gå på smärtstillande i 2 veckor för att se om hans struttiga gång beror på smärta.... Sedan kan man gå vidare med en stor undersökning på Strömsholm om det behövs och om vi vill men han kan även fortsätta gå på smärtstillande livet ut..............

Ja, nu ska vi avvakta dessa 2 veckor, jag ville ju bara veta om det var nåt för i så fall kan man kanske anpassa hans liv efter det tex utesluta Agillity som är mycket hoppande.

Jo, jag har observerat hans stela bakben från början, har nämt det på min hemmis där jag skriver om honom..... Det blev inte så mycket bättre som jag väntat mig


Resten av dagen har han sovit, jättetrött efter sövningen på djurkliniken. Jag tog nyss ut han på en liten kortis, han såg bara lidande ut -:)


Under dessa 2 veckor på smärtstillande så inget spring och skutt, ingen Rallylydnad (kul för Zita då får hon gå den 13 sep) och inga långa promenader, högst 20 min men gärna 4- 6 ggr om dagen och gärna i skogen ist för asfalt......


Jag hann inte laga mat, vi köpte med oss varsin Super Star (hamburgare)

och sedan tog jag av mig de totalt hundhåriga kläderna och åkte till Tandläkaren. Har ju nyss bitit av en tand!

Den rackaren var så dålig så tandis tyckte inte det var lönt att laga utan det skulle på en krona där.  I dag har han borrat, grejat till den och tagit en avgjutning och satt på nåt som ser ut som tuggummi tills vidare.....

Kostnad efter avdrag från F- kassan 6000 kr!

En totalt onödig utgift!

Varför åt jag spaggetti och carbonarasås just den dagen så tanden gick i tu? Fast den var så dålig så inte ens soppa hade väl räddat den?????


Ja, Tandläkaren är ju nere på Västerås Centrum och vad gör man efter det besöket, sne i truten och tjusig?


Jo kikar på kläder så klart!


Nu blev det inga stora lyxsvidar men dock ett par brallor som jag bara ville ha.......

Så i dag har jag slängt bort pengar


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards