Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Kerstin - 13 augusti 2009 09:37

Till salu!    Villa på Enhagen Västerås.   Foto och kontaktmail finns här

http://www.pixbox.se/alb1069575

Nu bor jag här!!!!

Villan är fortfarande till salu, men vi har inte börjat sälja den aktivt än, men ryktet går, i förrgår ringde en mäklare och erbjöd sina tjänster -:)


I går morse startade jag klockan 07.oo och bar in pelargoner i Volvon, jag kom på den snillerika iden att ställa alla låga först och över dom flyttlådor. Då kunde jag ta pelargoner i 2 våningar så kvar i Västerås är nu bara ett fåtal större krukor och vår enorma tomatplanta som Janne tar med i husbilen på Lördag!

Jag börjar med ett kort på denna pellis som jag fick en stor planta av förra året. Äntligen blommar den!

Jag har fått den av en äldre Turkisk dam, Vanessa i Köping och den härstammar från hennes föräldrahem i Turkiet!


Hundarna trivs här, de ville knappt gå in i går kväll men eftersom det blev kalt på kvällen s var jag tvungen att stänga dörren så de blev tvugna till sist! Klockan 24.oo var det 8.6 grader ute!  Fy för den lede!



 På bordet står min P.x caffrum Diana med ån i bakgrunden, och allt ogräs som nu ska tas tag i!



 Mina rosenpelargoner har jag ställt mot husväggen, de tål ju inte regn så bra så de bör stå lite skyddat.


Vildpelargonerna, änglarna, dekorativa och stjärnorna har fått rama in vägen mot grinden, även här behövs en massa ogräsrensning!


Resterande, enkelblommande Zonalerna, både vanliga och miniatyrerna står här.  Som synes så har jag inte så många pelargoner i år -:)


I går tog jag mig en tur med bilen till Köping, handlade mat för ett par dagar och förärade mig själv en blomma, som synes så behöver jag rensa ogräs även här.

Var ska jag börja? Kanske ändå i rabatten på framsidan av huset, den ser bedrövlig ut! Men först nu, väntar en hundpromenad


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards