Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Helgen är över, men vilken helg vi haft!"

Av Kerstin - 26 juli 2009 22:41


Jaså ligger jag åter igen i husbilen på garageuppfarten i Västerås med dålig uppkoppling till internet. Jag var med en gång och sade nej till en 3G mast här så jag får skylla mig själv!


Fredagseftermidag bar det iväg med en massa lådor igen, trädgårdsmöbler och lite annat som vi fick in i våra 2 bilar. Jag hade nyinköpta 2 st hyllor till kombinerade toa/tvättstugan så jag åkte före Janne och hann precis ta en runda med hundarna och montera ihop den ena hyllan innan han kom. Efter ett par timmar så åkte vi till stugan och sov för att dagen därpå Lördagen, klippa gräs och damsuga inne i stugan.

På em åkte vi tillbaka tillKarmansbo och jag var bara tvungen att fota några blommor utanför vår dörr.

Någon som vet vad denna lilja heter?


 

Den mörka har jag aldrig sett förr, jag tar en närbild på den mörkröda, otroligt grann är den!


 

Så sov vi då vår första natt i lägenheten, Rozz som utanför toan, troligen för attt där var golvet som svalast och Zita sov på köksgolvet, mitt emellan oss alla som en vallhund bör göra -:)

Dagen därpå, Söndag, hade vi besök av nätvännen Marketta med make och 4 stora Colliehundar


 


Det såg ut som ett hunddagis var på promenad när våra gubbar tog ut hela gänget på en runda.


 

Sedan kom de in alla. Tänk att det funkade med 6 stora hundar i köket medan vi åt maten. Fast Markettas kille är instruktör på Brukshundsklubben så han hade en fantastisk hand med alla, även mina hundar.


Efter maten tog Marketta och jag Rozz, Lizzie och Klara med oss ner mot grönområdet nere vid smedjan och framför Bagarstugan satte vi ut våra Rallylydnadsskyltar. Vi hade varsin uppsättning så det blev 2 banor som vi omväxlande körde. En av Markettas hundar, Klara, Hade aldrig gjort Rallylydnad förr ocg det var så roligt att se henne.

Första loppet- Totalt pintresserad

Andra loppet- Intresset väcks!

Tredje och sista i dag- en pigg och lycklig Klara som trippar bredvid matte med glädje och iver att göra rätt.

Tänk så fort de fattar galoppen våra fyrfota vänner!

Här är det jag och Rozz, jag knyckte kortet av dig Marketta -:)


  

Ja, våra gubbar och övriga hundar?

De var ute i skogen och letade svamp! Janne kom hem, sa det fanns inga alls!
Ja, han måste då alltid luras min gubbe!

Båda hade hittat mycket, Markettas man en halv korg medan min nöjt sig med en fylld plastpåse


Klockan 22.oo puttrade våra kantareller i pannan för att sedan avnjutas som nattmacka

 


Innan vi packade ihop och åkte till Västerås så og min gubbe trimmern och motorsågen till hjälp och snyggade till den igenvuxna uteplatsen. Nästa vecka kanske vi tar med ett bord att ha där, ett fikabord


 





 
 
Marketta

Marketta

27 juli 2009 07:53

Fick du inte mailet jag skickade till dig med bilderna?

Hoppas du får svar på den där blomman, den såg intressant ut.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Annmi

Annmi

27 juli 2009 16:13

Ååå..Såå vacker Lilja ♥...Ingen aning vad den heter tyvärr!
Waoo..Såå mysigt med storfrämmande & Voffsar :)Ha de såå gôtt Jam Kram & NosePûssar från Oss "jamare" :)

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Juliane

Juliane

31 juli 2009 23:03

Vilken fantastisk pelargonsamling du har? Säljer du också? Jag blev riktigt imponerad!!! Ibland lyckas jag övervintra mina och ibland inte... Hoppas jag lyckas nästa vår. Jag köpte mig en stickling häromdagen, kanske du vet vad det är för sort? Titta gärna in till mig om du får tid... //Juliane

http://http\\:hantihornebo.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

1 augusti 2009 22:23

Vilken otroligt vacker färg på liljan.
Så avis jag blir på alla er som får träffas.
Tänk så mysigt erat nya hem ser ut att vara
Stort kök också

http://www.astridla.com

 
Marketta

Marketta

2 augusti 2009 21:30

Har du fått reda på liljan vad det är för nåt?

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards