Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Flytten fortskrider

Av Kerstin - 23 juli 2009 10:09


Jag har varit usel på att uppdatera Bloggen, varken tid eller orken har funnits!
I Facebook däremot har jag slängt upp en rad då och då, känns som den tar över allt mera. Inte ricktigt vad jag tänkt från början!

Vi börjar nu komma ganska bra i ordning i Karmansbo, massor återstår ju men det är ingen panik med det!
Vi är just nu i Västerås i villan för att tömma mera, garage och förråd återstår ju samt städning. Vi ska även åka ut och handla lite grejer, bland annat rullgardiner och gipspluggar.

I lördags fick jag överraskande besök av 2 nätvänner. Det var jättekul att se dom kika in på oss mellan grenarna på grannens äppleträd. Ja alltså, dom kom till stugan!
Jag bjöd med dom till lägenheten i Karmansbo och stolt tillkännager jag att dom blev imponerade av den mysiga miljön och lägenheten.

Jag drog med dom på en promenad i omgivningarna innan dom fick åka hem.

På kvällen var det fest på kolonin, alltid lika trevligt.
Pia, vår sekreterare hade förberett en massa små tävlingar och faktist så tog vår familj hem den välfyllda korgen för andra året i rad. I år var det Jannes tur!


I Tisdags var televerket i Karmansbo och kopplade in vår telefon så Västeråsnummret är nu avstängt. Jag sätter inte ut mitt nya telefonnr här men du som är min vän eller släkting kan maila mig så skickar jag dig det keq@spray.se

Annars så är det säkraste sättet att nå oss i framtiden att ringa på mobilen och det nummret har ni väl ni som känner mig/ oss?


Önskar alla en fortsatt fin semestermånad!

Vi fortsätter med vårt flyttbestyr.

Vi bor nu i husbilen på villatomten när vi är i Västerås för huset är tömt, men pelargonerna är kvar ett tag till i Västerås så därför är jag här var annan dag än så länge.

När dom flyttar så flyttar jag!


På söndag ska vi få besök av Marketta med familj, hon och jag ska träna Rallylydnad, gubbarna skickar vi ut i skogen med förhoppning att de ska komma hem med svamp.


Tyvärr har jag inte ett uns tränat Rallylydnad sedan kursen,orken har inte funnits. Undrar om Rozz och matte minns hur man gjorde? Det ska bli kul i alla fall! Hoppas bara att smhi har fel så det  inte blir regn på söndag

 
 
Annmi

Annmi

23 juli 2009 11:20

Nää,gå inte över till bara Facebook :(
Där är inte ja' ;)
Ha de så gott & ta hand om er!*Kram* ♥...

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Ia

Ia

23 juli 2009 19:39

Hallå vännen!
ja usch, vem har inte varit dålig på att uppdatera...:((
Men jag ska skärpa mig nu, det lovar jag!
Förstår att ni har fullt upp, regnar det nåt hos er då?
Här har vi ett mindre skyfall (igen)!
Sköt om dig...kram Ia

http://stirserudsbloggen.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

23 juli 2009 21:50

Det är väl inte att undra på att du inte hinner uppdatera bloggen eller träna rallylydnad mitt i alla flyttbestyr.

Hoppas ni får fint väder på söndag!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Ingrid

Ingrid

24 juli 2009 08:51

Grattis på namnsdagen!!

http://stenstugu.com

 
Helena

Helena

24 juli 2009 14:01

Grattis på KERSTIN-dagen önskar vi alla i Smögen!
Vi har läst din blogg och följt med i alla flyttbestyren och vi tycker att ni har varit fantastiskt duktiga! Det är bra att ni ser till att vila något lite mellan varven.

Vi vill också alla idag den 25 juli hedra vår älskade Jonnys minne och jag och Elisabeths familj lämnar 500 kr var till en liten blomsterfond.
Pengarna skickas till Er vid hemkomsten till Stockholm i augusti.

Här jobbar vi alla med huset. Det snickras och målas för fullt. Carl-Fredrik är för närvarande hos flickvännen Elisabeth i Ö-vik, men väntas hem måndag för att hjälpa till. De har redan varit här en vecka och hjälpt Bengt att bygga grunden till uteplatsen. Som sedan ska läggas klinkers på. Och Helena har haft en kompis här också, Johanna, nu i en vecka.
Det har regnat här i 2 dagar, men idag påbörjas målningen igen.
Vi har sett de vackra bilderna från Er lägenhet genom bloggen och gläder oss verkligen mer Er att Ni haft sådan tur. Vilka vackra, underbara omgivningar!
Mary hälsar per telefon.
Vi önskar Er allt gott för framtiden.

Hälsningar från oss alla genom
Farmor Ingrid

P.S Vi har ny adress hit till Smögen.
Kanalvägen 1
456 50 SMÖGEN
Och Bengts nya mobil nummer är 0734-21 72 05

Vi håller på att sortera bland gamla kort, från det jag var liten och framåt. Och nu är vi snart vid 1945, då Jan föddes. Det är så roligt att se dem.

http://hillberg.blogg.se

 
Ingen bild

Malin/wiper

24 juli 2009 15:27

Ja men det är ju sommar och då är det bloggtorka överallt. Jag har varit dålig på att kommenterat men har varit inne här jätteofta och kollat. Kul att ni har flyttat, hoppas ni kommer att trivas.

Ha en bra helg

 
Marketta

Marketta

24 juli 2009 23:02

Grattis på namnsdagen, jag hade ju min i måndags *S*.

De har alla fall hit lovat mest uppehåll så vi får väl hoppas att det gäller där också. Det förresten bara ca 6 mil mellan Söderbärke och Karmansbo. Men imorgon skall vi gå på Möljan och titta på marknad mm. Lite miljöträning för vovvarna på hemmaplan *S*.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 juli 2009 11:27

Jag har nu startat upp en ny blogg här tillfälligt, skall fixa en blogg på annat håll också, undrar om jag får länka till dig denna gången också?.

Hoppas ni inte ta ut er helt med flyttbestyren.

Ha en skön dag

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards