Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Kerstin - 17 juli 2009 07:46


I Onsdags gick den "stora" flytten av stapeln och det började uselt verkligen. Janne kom hem med hyrlastbilen körde in den på garageuppfarten och så skulle vi sänka ner liften i bakänden så man kom i i flaket. Vi tryckte och tryckte men inget hände!

Men rätt var det var så föll luckan ner ändå och Anders Björn som skulle hjälpa till att bära dök upp och det första skåpet bars ut och in i på  lyften för att ställas in i bilen. Lyften var död!

Telefon till Statoil och väntan på att deras servicekille skulle komma ut till oss.

Han fick inte igång lyften, han rådgjorde i sin tur med andra per telefon och efter en evighet så tog beslut att lyften skulle lyftas upp av gubbarna, bindas fast i lastbilen och sedan skulle bilen köras in till stan för att bytas mot en felfri lastbil.

Två timmar senare kom vi igång   och sedan gick det snabbat. På en timma var vårt hus tomt, 3 timmar senare var vi åter i Västerås och på Statoil för att lämna åter lastbilen.

Jag tog en lång promenad med hundarna eftersom de fått tillbringa hela förmiddagen i min bil.


Så stog vi där, Janne och jag i vårt tomma hus och sa vad gör vi nu? Ingen lust att börja med att tömma garaget så i åkte till Karmansbo!


Där intog vi vår första måltid i vårt nya hem!


 


Sedan utforskade vi en elljusslinga uppe vid Herrgården som vi sett fanns tidigare. Det var en helt underbar runda utmed Hedströmmen, sjön Åmänningen och skogen där.

 


 Sedan har Janne monterat möbler och jag har packat upp i dagarna 2 och nu börjar det bli beborligt där.

 

 Några dagar till bara  -:)

 

 Vi har dock sovit i stugan varje natt, skönt att komma dit på kvällen och släppa ut hundarna i trädgården en liten stund innan sova.


Det har naturligtvis blivit så att några av våra gamla möbler inte passar in. Vår gamla hörnbäddsoffa och det gamla vita soffbordet ska bort har vi bestämt. Hamnar vid stugan i Relaxen.

Annars så har allt fått plats!

 


Men i dag Fredag och hela helgen ska vi bara koppla av.

Vi åker snart till Västerås för att titta till mina pelargoner och för att besöka IKEA och inhandla några hyllor till en gardrob.

På eftermiddagen åker vi åter till stugan.
På Lördag är det sommarfesten här och på Söndag lär man väl vara avslagen så då ägnar vi oss bara åt nödvändiga hundpromenader.



Nästa vecka kommer vi åter igen vara i Västerås till största delen för då ska Janne börja fixa huset, det som behövs inför när vi lägger ut det till försäljning.

Då kommer vi att bo där, men i husbilen eftersom ju huset är tomt.

Att bo ett tag i husbilen i vår rädgård lär hundarna inte ha något emot för de älskar "sin hundkoja"


 


Fast på Tisdag måste vi upp till Karmansbo igen, då kommer televerket för att koppla in telefonen för tyvärr funkar inte mobilen i lägenheten.


Men ni som vill nå oss, ring på min mobil i fortsättningen för den når ni oss säkrast på för den är med overallt

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards