Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Äntligen semester

Av Kerstin - 16 juni 2009 23:10


Ja, inte för att jag är yrkesaktiv men ändå så utbrister jag.

ÄNTLIGEN SEMESTER!

Jag är nu ledig hela 2 månader från sjukgympa. Kör igång igen i September.


I morse väktes vi av några gubbar som knackade på.

De undrade om vi skulle iväg med bilen under dagen i dag.
Varför framgår väl av fotot....


Det ska ner en ny kraftigare elkabel



Rozz och matte hoppade över diket men Zita var allt lite fundersam och gjorde inget förren jag sa "hopp" då kom hon.

Så går vi då iväg på vår förmiddagsrunda. Plötsligt ser jag något som blänker i jordhögen som grävskopan lagt upp.

Nyfiken som jag är går jag fram och petar med ett finger.
Ser att det är en lerklump med något vitt i, tar upp den och petar på den medan vi går vidare.

Jag blir lerig om händer medan det framträder en fot av nåt slag.

När prylen är någotså när ren ser jag att det är en äggkopp eller vad det nu är.

Lite för stor för äggkopp, ganska tjokt porslin i den och foten är nåt jag aldrig sett förr.
Jag tar prylen och stoppar ner den i en plastpåse, vi hundägare har ju alltid såna i fickan -:)


När jag kommer hem sedan så försöker jag att diska den men smutsen sitter så hårt så jag lägger den i blöt.

Ett par timmar senare lyckas jag diska rent den något så när.

Så här ser den ut.....

Den är ojämn i både fot och övrigt, utsidan har "nopor"

 
och botten så här

Är det någon som känner igen denna så berätta vad det är.

Vi tycker den ser gammal ut på grund av botten. Tyvärr har den en liten skada i överkanten.


Ja, när klockan så var 18.00 hade diket utanför vårt hus lagts igen och jag och Rozz åkte till avslutningen på Rallylydnadskursen.

Janne kom lite senare och fotade lite och spelade in en filmsekvens.
Jag tittar på den och inser att jag måste träna massor, Rozz är duktigare än jag.


Ett foto togs även när vi sitter och varvar ner jag och Rozzen, han är en riktig knägris så stor han är.

Jodå, vi har anmält oss till fortsättningskurs i höst för detta är KUL och jättenyttigt för kontakten med hunden (lydnad) Vi går kurs i Västerås hos Jenny, hon är toppen att lära ut, även till gamla tanter som jag

Här är deras hemsida  Fortsättningskurs blir i Augusti eller September


Nu åker vi till stugan, sedan ut med husbilen så jag blir utan internet ett tag.


Önskar ALLA en TREVLIG MIDSOMMAR!

 
 
AStrid

AStrid

17 juni 2009 21:27

Men sååå duktig Rozz är .Bra att du visar så kan jag ocså träna
Så kul med äkggkoppen
Trevlig Midsommar själv

http://dagbok.astridla.com/#home

 
Gunilla

Gunilla

18 juni 2009 02:20

Ross verkar ju riktigt duktig.
KUl med äggkoppen.
Aldrig att jag hittar ngt sådant när jag är ute och går.
Måste vara ngn som har tappat den ngn gång.
Trevlig midsommar.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunela och Signe

Gunela och Signe

18 juni 2009 21:18

Kul att träffa er på rallylydnaden. Är imponerad av det jobb du lägger ned på Rozz!
Ha nu en riktigt skön midsommar och kanske vi ses på fortsättningakursen!

http://hemsida.net/kolbacken

 
Ia

Ia

18 juni 2009 22:49

Hallå Vännen!
Önskar oxå dig, din man och dina goa vovvar en skön och mysig midsommar!!!
Kramar Ia

http://stirserudsbloggen.blogg.se

 
Marketta

Marketta

19 juni 2009 00:51

Hoppas dom väckte er och frågade INNAN de hade grävt upp vägen.

Rallylydnaden ser kanon ut. Jag väntar fortfarande på mina skylthållare, dom skulle komma med buss. Börjar snart tappa förtroendet för bussgods :-o. Köpte en step up bräda på blocket en gång. Den har inte kommit fram än idag. Tack och lov hade jag inte betalat den, och han som hade skickat den fick ersättning från bussgods eftersom dom slarvat bort den. Det var väl nån fet busschaufför som tyckte sig behöva den bättre än jag.

Ha en trevlig midsommar.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marketta

19 juni 2009 00:52

Förresten vad avundsjuk jag blir på dig som får gå en fortsättningskurs. Våran klubb har inte lyckats med att få folk till en än.

 
Ingen bild

Köpings-Mailis

19 juni 2009 10:32

Vill titta in och önska dig en riktigt Trevlig Midsommar!
Vädret styr vi inte över så det får vi ta som det är.
Kram från Mailis i Köping

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

20 juni 2009 20:37

Jo, det kan nog kännas som semester ändå fast man inte är yrkesaktiv.
som t.ex att vara ledig från sjukgympan.
Bra att gubbarna frågade om ni skulle iväg med bilen innan de började gräva ner elkabeln.
Men kan tänka mig att vovvarna blev lite fundersamma ;-)
Kul med äggkoppen du hittade.
Hoppas du haft en fin midsommar och önskar dig en fortsatt fin helg.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards