Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Det bara öser ner

Av Kerstin - 14 juni 2009 16:36


Vad är detta för skick och fason?

Ska det regna jämt?  Ska sommaren regna bort? 
Inte ens mina hundar vill gå ut, jag känner mig som en djurmisshandlare som drar ut dom genom dörröppningen. Ser Zita stanna till där ute, känna efter om det regnar och sedan göra en helomvändning... Vi går in igen.


Nä, kom nu, vi måste ut en liten stund i alla fall. Kom nu!

Å så drar jag med dom ut på blöta skitiga vägar.


Rozz är ju så ung än, förstår kanske inte bättre, han tokar sig och ska gå under nerhängande grenar.
Vad för det med sig?

Jo, naturligtvis, han blir ju blötare än blötast. Han torkar ju av träden men sin lilla kropp och följaktligen måste han ruska av sig ännu oftare än Zita.


Ibland går han under någon blommande buske (de hänger ju tunga mot marken nu i blötan) och kommer ut på andra sidan med blommor i sitt hår..... ja han har blommor över hela sin kropp!

Sedan kommer vi då hem igen i stugvärmen och vem vill ha in blöta hundar? Någon som vet hur de luktar?  

Ja, låt säga så här, inte rosendoft typ!


Då ska man, för det måste man, torka av både, nos, panna, rygg, mage och ben på dessa blötdjur.  Zita ser mest lidande ut men hon finner sig i det i alla fall.

Rozz är inte alls glad i detta förfarande om jag så säger -:)


En grej till, hur ser gräsmattorna ut när man aldrig kan klippa för regnet! Ja inte snygga ska jag säga! För att inte tala om hur det ser ut vid stugan, ska dit på Onsdag och regnar det då, ja då får väl tomten se ut som den gör antar jag.  Vi ska inte vara där midsommar i år, tråkigt nog.
Gubben jobbar!  Ja, någon gång ska ju även han drabbas -:)


Vad gör man då såna här trista, blöta otäcka dagar?  Ja vi vispade till lite blåbärssoppa och vispgrädde och smaskade i oss. Man måste ju bara tröstäta en sån här Söndag.....  Rozz slickade grädde med hela nosen men det får man en sån här dag

 


Mellan regnskurarna kan man ju titta ut en stund i alla fall.

Om man hinner villsäga.

 


Jo, en sak till!

Detta oväder kom lite lämpligt  trots allt. Jag har ju tid att uppdatera min hemsida. Jag tror tamme tusan att det fattas några bilder på varenda sidan efter flytten från serv.se till One.com  så det är ju tur inte solen lyser.

Vem skulle ligga inne och greja med datorn om solen skiner.


Packningen framskrider som sig bör, syrran som kommer hit om en vecka får sova bland flyttlådor ha, ha. Men det skulle gå bra sa hon.

Jag och syrran ska till vår barndomsby Gusselby är inbjudna på Återvändarträff. Allt tacka vare datorn och internet!

Det var en tjej från Gusselby hembygdsförening som hittade min hemsida där jag skriver om mina rötter och på den vägen är det.
Det kommer bli spännande att se vilka man träffar där och om vi känner igen några spontant.



 
 
Ingen bild

gunilla

14 juni 2009 19:28

Håller med dig Kerstin, vilket trisst väder det är :(
Bättre kan man ha det :)
Men så länge MC:n är inlämnad på översyn, så gör det inte så mcket, men ändå, gillar inte vädret som är just nu.
SOL, SOL, SOL, får vi nog säga så kanske solen tittar fram.
Har varit och hjälpt vår dotter och hennes sambo på deras förra ställe i dag. Dom håller på att städa rent där nu. Så sedan har dom bara sitt nya ställe. KUL
Kram påp dig
/Gunilla

 
Ingrid

Ingrid

14 juni 2009 23:15

Nu vill vi verkligen ha lite sommarväder. I eftermiddag var solen framme och visade sig och maken slängde sig omgående i en solstol med bar överkropp: "Jag måste ha D-vitamin" påstod han.

Jag har det bra som bara ha katter, dem är det lätt att torka av med lite hushållspapper när de kommer in och är våta, men jag förstår att det är ett elände med två blöta hundar.

Ha det gott! /Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

14 juni 2009 23:46

Jadu, detta väder, fyyyyy. Vi har köpt täcken åt systrarna. Men mest köpte jag till Lizzie för att hon skall hålla värmen när vi är och tävlar. Hon är så mallig så över täcket när hon har det på sig.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

15 juni 2009 22:02

Ja, man börjar bli orolig över om denna sommar kommer att regna bort.
Men vi får hoppas att det inte blir så,
för vi här i norr på jordklotet, behöver vår sommar, sol och värme.
Ja, när inte ens vovvarna vill gå ut...då är det urtrist väder...
Och ja, när det är sådant här väder så blir det ju mera tid framför datorn.
Ha det så gott.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
marina

marina

16 juni 2009 19:49

Fina hundar. Kul att du är så aktiv med dina hundar. Lycka till. :)

http://www.gallerigavelin.blogg.se

 
Marketta

Marketta

16 juni 2009 23:35

Vi skulle faktiskt kunna träna tillsammans nån gång under hösten, på rallylydnad alltså. Kan ju vara bra för alla hundar och prova med andra runt omkring.

Jag får nog mina skylthållare från Nattlejonet imorgon.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards