Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Härlig dag i regntungt Västerås

Av Kerstin - 10 juni 2009 17:15


 Denna Onsdag började med regn och jag var in på nätet flera ggr och kollade, skulle någon från Hundpolarna komma för en promenad i regnet?


Straxt före klockan 11 åkte jag och Zita dit (Rozz var med husse på annat äventyr) och visst, för hundägare finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Hon som driver forumet VÄSTERÅS HUNDSÄLLSKAP var där med sin hund.
Detta forum är till för oss i Västerås som vill träffa andra hundägare och ett jättebra intiativ av en privatperson tycker jag.

Varför ska allt kosta pengar?

Nä, här i detta forum får man kontakt med andra, för frågor om hunden, för promenader och för träning tillsammans. 

Jättebra intiativ och bor du i Västerås så gå med du med! 

Här hitar du dom ....  VÄSTERÅS HUNDPOLARE



 Vi tog en rejäl runda på 1½ timma och vi hade vädergudarna med oss, inte en droppe regn på hela tiden. Vi gick den jag kallar Jo-berg rundan så hundarna kunde vara lösa mest hela tiden.
Vad de sprang! Det var full rulle hela tiden och jag är säker på att min Zita tyckte det var kul att "valla" en ny kompis.

När vi passerade en sädesåker så fick de 2 fnatt.

Det blev ett race i höghastighet så sädesstråna som nådde dom 2 till halsen vajade som i storm.

 


Jag försökte fota dom men det var omöjligt innan jag slängde ut en näve godis. Det kunde dom inte motstå så en bild fick jag på hundpolarna.


Zita var inte trött alls konstigt nog när vi kom hem, men glad att hitta Rozz där hemma, fast han var nog gladast. Han gav typ till ett glädjevrål


 


Ja, bilden är gammal men så här såg dom ut på gården när vi kom hem. Bus och lek.


Rozz och husse hade gått en skön promenad dom med och sedan hade de jobbat på sina håll hemma. Gubben hade plockat in saker som skulle kastas i bilen och Rozz hade grävit mera runt rosen.

 Jag tror att Rozz vill frilägga  roten på vår gamlaste ros, kanske han vill att den ska med till stugan när vi flyttar från villan?


På eftermiddagen var jag och gubben till Återbruket med en massa saker och till Willys för att hämta beställda flyttlådor.

Tur vi har Volvo Combi... Det blev smäckfullt

 


Nu ska jag koka färskpotatis och till det blir det Matjesill och Creme Fraice.

Sedan kanske jag packar några flyttlådor i kväll. Har ju bara skrapat på ytan är.......

Men ingen panik, vi flyttar när vi vill, inget datum sagt, ingen stress

 
 
Astrid

Astrid

10 juni 2009 18:11

Jösses färskpotatis redan ,här är det bara färsk mygg hela tiden
Varför kan jag inte se dina bilder. det står behörighet saknas.
Vilken smart ide med forum
Ha det gott

http://www.astridla.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 juni 2009 14:38

Det är trist med detta regninga väder som varit i flera dagar nu.
Men här skiner solen idag i alla fall och det har blivit några fler plusgrader.
Hoppas detta väder håller i sig och att det också blir varmare.
Kan tänka mig det är mysigt med era fina vovvar och så mycket roligt ni gör tillsammans med dem.
Mysiga bilder och från er promenad.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Henry

Henry

11 juni 2009 18:29

Hej!
Vi väntar med sill och potatis till midsommar!
Ha det gott!
Kram!

http://www.hlu-henrys.blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

12 juni 2009 13:25

Så trevligt det låter med hundpromenad i glada vänners lag.Även om vädret inte är det bästa.
Sill och färskpotatis är det goaste man kan få denna årstid.En härlig sommarmat. Ser att du har lite att packa men skönt att ni inte behöver stressa med flytten.
Ha en Trevlig helg.
Kram Sylvia,

http://cobra38.wordpress.com

 
"Bettan"

"Bettan"

12 juni 2009 22:34

Hej vännen!
Hoppas att ni ska få en underbar helg & att vädret snart ska vara mkt bättre än det som är nu.
Kramis Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

13 juni 2009 00:24

Ja, jösses vad jag börjar bli trött på detta regnande. Nu i helgen så har vi ju utställningar vi skall vara på. Ingen roligt om det regnar såhär.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Michelin

Michelin

14 juni 2009 00:49

Oh snälla du däruppe om du finns, kan du se till att det slutar regnar.. Om vi alla ber så kanske, ja bara kanske att slutar regna.. ja om det finns nån där uppe vill säga..
Nu börjar jag ledsna på regnet.
Kram på dej ......

http://berith.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards