Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Kerstin - 9 juni 2009 22:11


 Ja då har vi varit på kurs i Rallylydnad både Måndag och i kväll, tisdag. I går var det Rozz som fick gå, det var presentation av nya skyltar och övning i hur man ska tolka skylten = hur man ska gå .
Kul tyckte jag att det var men jag tyckte nog att Rozz var ganska oangagerad. Troligen pga att gräsplanen vi var på är ett sånt där ställe som folk har picknick på.
Vad Rozz helst gjorde?

Jo gå som en damsugare i gräset -:)


I dag gick vi en rejäl runda på förmiddagen som avslutades med bad i Mälaren och på kvällen var det dags igen för Rallylydnadskurs.


I dag tog jag Med Zita och hon var lycklig redan när vi gick ut till bilen.

Inte ett knyst sa hon när vi närmade oss de andra och inte ett knyst så gott som på de 2½ timma som vi höll på.

Jo, när 2 av de andra hundarna började busa bakom deras mattars rygg så var det Zita som sa till.


I dag fick vi titta och jobba efter de sista skyltarna i nybörjarklass.

Zita skötte sig bra efter en stund, det tog bara en liten stund innan hon var med på noterna.


Sedan fick vi kursdeltagare bygga egna banor, vi var 2 och 2 och vad vi resonerade jag och min banbyggarkompis -:)

Men till slut så hade vi fått ihop en bana på 15 skyltar och började bygga den på gräsplanen.

Lite bakläxa fick vi av Jenny men i det stora hela så var det ok som vi tänkt.


Efter banvandringen så började kurskompisarna gå banan med sina hundar. Kul att titta på, en del fick många minuspoäng och sedan har vi en tjej som tog banan perfekt men snurrade ett varv för mycket på en skylt. Hi, hi, ja det är lätt att förivra sig -:)

När jag och Zita skulle gå så första gången höll jag kopplet för sträckt, andra ggn roterade jag åt höger ist för vänster och tappade sedan totalt bort mig så jag startade om från föregående skylt


Ja, kul är det i alla fall!


Nästa Tisdag är det avslutning! Vi har som hemläxa att rita upp varsin bana hemma och sedan ska de andra köra våra banor.

Alltså, det blir bara tävlingar sista gången.

Blir verkligen roligt!


I morgon hoppas jag på uppehållsväder och solsken för då ska vi ut på promenad med hundpolarna



Sedan kan vi slappa.................

 


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards