Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Helgen över och Rallylydnadskurs börjat

Av Kerstin - 1 juni 2009 23:02


Tack till Elisabeth med familj för mail mm, Janne hör av sig snart.


Janne jobbade natt innan helgen så inte förren på em kom vi igång med att packa lådor i husbilen. Herre je´ vilken mängd grejer vi fick plats med! 

Vi får ju inte nyckeln förren 1 Juli så vi låter vissa saker "mellanlanda" i stugan för att tas om hand i Karmansbo i framtiden.

Kul tyckte säkert hundarna efter som dom fick åka husbil bredvid husse och matte, ja tillslut somnade dom ju på glovet förstås. 

Trångt var det i alla fall att vara 4 st i förarhytten -:)


När vi kom till stugan trodde grannarna att husbilen var fylld med pellisar -:) (vi brukar ju flytta upp alla blommorna under semestern)
Efter burit ut alla lådorna och fått in dom i Relaxen så var klockan 22.30 och vi slocknade som klubbade oxar.  Janne orkade ta hundarna på kvällsrundan, tur för jag orkade inte ett steg till.


Morgonen därpå (Pingstafton) klippte vi gräset, diskade, rastade hundarna och åkte sedan iväg med husbilen.


Hittade en helt underbar plats i Kloten där vi tillbringade resten av dagen.

ssss. förskräckligt vad rund jag blivit, skyller på kortisonet, alla säger ju att de blir runda av att gå på kortison längre tid

Matte och husse festade med kaffe och pingsttårta först och potatissallad och skinka sedan,  Zita med ett bitben och Rozz med att gräva gropar som en tokig (passade på för i rabatterna är inte poppis att gräva har han märkt)

Natten tillbringade vi sedan vid Träningsspårets parkering i Kopparberg. Jättebra ställe att övernatta vid -:)

På morgonen tog jag och hundarna en promenadrunda i ett av motionsspåren där, tog en timma men jag ska erkänna att den där genvägen jag tog mellan elljusspåret kanske var en senväg ty den var liksom lite slalomaktig...............


Därpå åkte vi till Iza och hjälpte henne att få upp hönsnätet runt hennes balkong i nya lägenheten, allt för att hennes 5 katter ska kunna vistas ute där med matte om dagarna. Hon var jättenöjd och berömde Janne massor att han gjorde det så snyggt.
Nu blev allt inte klart, lite småsaker som hon kan fixa själv lämnade vi kvar när vi åkte hemmåt vid 24.00 på natten.

Jag tyckte att vi skulle sova över i husbilen och åka hem Måndagmorgonen men som vanligt så fick Janne sin stora hemlängtan och bilen bara rullade mil på mil -:)


Men man ska visst inte vara ute på nätterna och åka, vi blev stoppade av polisen, de undrade om det var vår husbil och Janne fick blåsa....

Nå, klockan 02.30 var vi i Västerås! 

Faktist inga problem alls att resa på natten, svalt var det oxå... Såg hur det dagades när vi kom hem och hör och häpna... Jag stog och vattnade pelargonerna!

Jo, jag var ju tvungen ge dom lite vätska efter en lång och torr helg -:)


Denna Måndag har rullat på i 110 knyck! Vattengympan, Handla mat, ut med hundarna, vattna pelargonerna igen (fasligt vad törstiga de är i denna värmebölja) och efter kvällsmaten åkte jag och Zita till Johannisberg för Kursstart i Rallylydnad.


Verkar toppen!


Tog Zita i dag för hon är lugnare och jag vill ju kunna lyssna och fatta vad ledaren sa eftersom första träffen skulle innehålla mycket info..


Vi fick träna mycket på att klicka in dom = alltså klicka på klickern varje gång hunden tittar en i ögonen och varje klick följs av en godbit!


Sedan blev det gå fot med ögonkontakt, svänga mm, det gick massor godis denna första gång, men Zita var jätteduktig även om hon syndes trött mot slutet.

Ja, vi fick även prova på några skyltar (man går efter skylta istället för hoppar över hinder) jag  måste erkänna att jag inte kopplade riktigt vad/ hur vi skulle göra hela tiden denna första gång.

Hi hi, gick visst in från fel håll en gång, vände fle mm. Men det ska väl klarna för mig med tiden, kul var det i alla fall!


När vi kom hem uppdagades att Zita visst inte var så trött som jag trott ty allt belöningsgodis var uppätet (jag hade glömt stänga väskan helt så nosen hade tryckt upp dragkedjan)

Ja, ja,  mitt fel hur kunde jag lägga den bak hos henne???????


När vi kom hem tog jag in Zita och ut Rozz för att kolla om han skulle funka med att klickas in som vi tränat med Zita där borta.


Min lilla kille var jätteduktig så det kommer nog gå bra att ta med honom i morgon på kursdag 2 i Rallylydnad....

Bara han mår bra vill  säga?


Vi ska till vet. med honom i morgon fm. Måste kolla upp honom för nu har detta pågått länge.

Han vill aldrig äta något på  förmiddagarna. Jo, han vill varje morgon ut och äta gräs och kasta upp, varje dag lika dant.... 

Sedan kryper han undan inne och sover ett par timmar till, inte förren frammåt 11 tiden börjar han bli sitt normala jag.


Så i morgon ska vi kolla upp honom så det inte är något fel, konstigt att kräkas varje morgon



 
 
Ingrid

Ingrid

2 juni 2009 07:55

Nu går det verkligen i 100 knyck. Måtte du inte överanstränga dig så det kommer surt efter. Men det är väl så att det som man upplever som positivt orkar man med.
Hoppas det inte är något större fel på Rozz!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Ingen bild

Henry

2 juni 2009 18:04

Jag håller med Ingrid. Ta det lugnt! Du hinner med ändå.
Ha det gott!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards