Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Kerstin - 22 maj 2009 11:03


Kom hem i går kväll, helt slut var vi båda 2. Ha, ha, vi börjar inse att denna sommar kommer vi att kunna se tillbaka på som den jobbigaste/ rörigaste i våra liv. Fast jag klagar inte, inte Janne heller, snarare känner vi att det ska bli skönt när vi landar i Karmansbo och allt är klart.


Vi startade med att åka upp till Karmansbo och gå runt lite i omgivningarna, pratade med några bofasta och fick veta att det finns flera bra promenadrundor för hundägare där. Låter ju toppen!

Blir lite att utforska -:)


På en åker var det fullt med Tranor, lyckades få med 3 st av dom. Kul med lite fågelliv oxå, hästarna tyckte dock Rozz var intressantast.


Tog ett kort även på huset vi ska bo i, nu från andra sidan - mot smedjan och vad det nu finns där nere.

Marknaden hålls visst oxå där nere vid smedjan, ska vara en bra marknad med fina varor, inte bara krimskrams utan mycket fina hantverk säljs där.

Marknaden är 6 Maj så den missar vi i år, men det kommer ju flera år.


Här är smedjan som körs några dagar varje sommar bara för turisterna -:)



 


Detta kort tog jag från bron över Hedströmmen straxt nedanför huset vi ska flytta till, till vänster i bild kan man visst bada sa en tjej vi pratade med.



Detta är visningslägenheten som är belägen i mitten på  huset med ingång mot bruksgatan, de 3 familjer som bor i huset har ingångar från baksidan.


När vi skulle åka tillbaka till stugan kände vi båda två att vi hade insulinkänningar på gång så vi stannade till vid loppisen i Bärnshammar för att köpa något att stoppa i munnen..

Detta är en gammal före detta bensinmack som en äldre dam (hi hi, jämngammal med oss tror jag) fyllt med diverse saker  som hon säljer och där man om man vill kan lämna in grejer till försäljning.


Denna gång var det någon som lämnat in en massa pelargonsticklingar och jag kunde inte låta bil att köpa.

Ni förstår att den jag fick syn på hade enormt stora blommor 5 cm, jättestora.

Ja, jag tog en brokbladig en oxå när jag ändå var i köpartagen.


Janne frågade hur jag ska lösa detta till hösten när vi bor i Karmansbo och de ska in för vinterförvaring.

Ja, jag vet inte men kanske fönstrena räcker till? 

För en gammal stenkåk med golvvärme borde väl vara perfekt för pelargoner?

Sedan åkte vi tillbaka till stugan, en gren hade blåst av på en av våra syrener, vilket roade Rozz ofantligt



Han är pinngalen, men får inte bita på dom egentligen men en liten stund fick han roa sig denna gång


Lite akrobatik

 

Visst är han en sötnos?


Förövrigt så har dagarna använts till promenader i omgivningarna runt stugan, gräsklippning, ogräsrensning och sedan har vi kört trimmern nere vid ån.



Helt otroligt vad ogräset växer nu, trots försiktighet så rök det några blommor men slutresultatet av vår slänt ner mot ån blev ju snygg ändå när fjolårets gula påskliljor framträdde ur ogräset och fick lite barkmull runt sina fötter


Detta var allt från våra dagar uppe vid stugan, nu ska här packas nya lådor, men inte i dag för vi känner att vi behöver ta en vilodag, dessutom är det trist tråkigt regn i dag så vad annars göra än slappa framför dumburken

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards