Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Kerstin - 16 maj 2009 09:51


Äntligen återställd. Tack alla vänner för omtänksamheten, den värmer verkligen när man känner sig som något som katten släpat in -:)


Gårdagen bestod av lång härlig promenad förmiddag, sedan förjde vi med gubben till stan för han skulle besikta gamla Volvon uppe på Tunbytorp.

Tänk att den gamla skorven gick igenom utan anmärkning!

Sedan drog vi (nästan) rakt över vägen till en Take away resturang och köpte Wookad kyckling m ris a´ 45 kr och tog med hem. Det var Gudagott!  Kommer handla där flera ggr var så säker.


Väl hemma igen så tvättade jag alla fönster på utsidan av huset 10 st, pust...... Sedan sa ryggen ifrån så det blev tv soffan ist.


I dag måste vi in och köpa filmjölk, tänk att ingen tänkte på det i går?


Sedan är det hög tid att börja samla bananlådor och börja packa.

Bara 6 veckor kvar tills vi får nyckeln.

Jag fotade Radhuslägenheten med den nuvarande ägarens tillåtelse. Vill du kika på vårt blivande hem så tänk på att allt är hennes, jag har inte så där mycket vackra kopparsaker -:)

http://www.pixbox.se/pic_show_id27497645.html


Ja, detta kallas för radhus och vill vi så får vi inreda en liten trädgård framför vår del av huset, men vi kommer inte göra det.

Det är bättre så här med en vaktmästare som klipper gräset -:)


Orten där vi ska bo finns även på nätet pga av  det är en kulturhistorisk del av vårt land och vi ska bo i det älsta av husen, ett hus från 1700- talet.

http://www.karmansbo.se/


Kollar man längst ner på denna sida så finns det en Rubrik som heter Bilder.

Klicka där på Smedbostäderna så kommer du till sidan om vår lägenhet bland annat.

Vi ska bo i " Långa Raden"


Varför flytta så långt från Västerås?  

Varför inte?  Vi har då 10 minuters bilresa till vår stuga och får bo i samma miljö som stugan har, ut med Hedströmmens strand i den natur som vi båda trivs så bra med och kommer närmare alla våra vänner runt stugan.

Kan väl inte bli bättre än så här.

Livskvalitet!


 Så nu vet ni vad vi kommer att göra under sommaren och Hösten.......


He en trevlig Helg!


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards