Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Sjukt

Av Kerstin - 11 maj 2009 09:20


Mår inte alls bra, har åkt på en Urinvägsinfektion, bläk!

Feber, ont,  allmänt påverkad.  Väntar på att Sulfan ska verka


Stackars hundar & gubbe, de fick ta förmiddagspromenaden klockan 6.30 i dag. Han har har jobbat natt och det var lika bra att han tog ut hundarna innan han somnade. 

Gissa om doggarna var trötta och sega i början......


Annars ligger de mest bredvid mig i sängen och är sympatisjuka!


Ska ringa sjukgympan, läkaren sa ingen bassäng på 2 veckor:

Måste även ringa hundkursen, vi kommer inte i dag!


Har varit i stugan över helgen men om det ska vi hålla hemligt ett tag säger maken, fast du som är min vän på facebook kan ju kolla där om du är nyfiken -:)

Nu ska jag sova en stund, känner mig helt slut

 
 
Astrid

Astrid

11 maj 2009 15:00

Huvva det är inget trevligt alls
Du får se till att dricka vatten med citron i fortsättningen

http://www.astridla.com

 
Ia

Ia

11 maj 2009 16:10

Usch då....krya på dig!
Det är inte så uppåt här heller...min psoriasis håller på att blomma upp igen.
Inte kul nu när sommaren kommer.
Hoppas det inte blir för illa
....kram

http://stirserudsbloggen.blogg.se

 
Ia i Västerås

Ia i Västerås

11 maj 2009 16:21

Jag blir lika förvånad varje gång jag ser att jag redan kommenterat...tills jag kommer på att det finns faktiskt fler som heter Ia ;)

Tranbär kära Du...det lär vara kanon just i det tillståndet Du befinner Dig...finns ju numera torkade att köpa nästan i vilken butik som helst!!! Dock måste det vara kanon med hundarna omkring Dig...jag brukar tycka att halva tillfrisknandet sker när katterna är lite extra gosiga :D

Tänkte på en sak till...Du har väl skrivit på namninsamlingen som jag skriver om idag...stod i Vlt i morse!!!! Annars får Du klicka Dig vidare om Du vill!!!

Krya på Dig nu!!!!!

http://kajsalisa.blogg.se

 
Ingen bild

Ia i Vås

11 maj 2009 17:23

Häftigt ;)

 
Astrid

Astrid

11 maj 2009 18:15

Du vet väl att jag kommer från Dorotea.
Ja så spännande ang hemlisen, riktigt så jag blir avis

http://www.astridla.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 maj 2009 19:28

Trist att du råkat ut för en urinvägsinfektion, och det kan göra väldigt on.
Hoppas det går över snart, men sulfa brukar hjälpa ganska snabbt..
Krya på dig.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Daiel

Daiel

12 maj 2009 14:49

Men stackars RARA... krya på dej!!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
wiper

wiper

12 maj 2009 18:15

Vad tråkigt att du råkat på det. Har haft det en gång i mitt liv och det var ingen höjdare.
Tråkigt att du inte kan träna i bassäng på ett tag. Än om sulfan hjälper snabbt så måste man ju äta upp hela kuren.

Ha en skön kväll
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Sidentass

Sidentass

12 maj 2009 20:51

Usch och fy...urinvägsinfektion vet jag vad det handlar om..trodde att urinblåsan skulle spricka en natt för flera år sen..hoppas verkligen att du är på bättringsvägen nu..har du fått någon medicin mot eländet?

Kram

Lizette

http://sidentassens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards