Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Så var det gjort!

Av Kerstin - 4 maj 2009 23:12

 I bland är det skönt när en dag är till ända! 

Så med denna dag, nu ska jag snart sova och behöver aldrig uppleva denna dag igen!

Hoppas jag!

Vaknade med lätt illamående, diarre´ och regnets trummande mot rutan!
Allt lika irriterande!


Fick ringa återbud till sjukgympan för toabesöken var akuta, men som tur var så har man ju grafiken så det fanns ju nåt att roa sig med i alla fall.....



 

Misstänker dock ej magsjuka utan att det är min Ulserös Colit som spökar.

Det är ju kraftigt väderomslag och jag har inte ett uns ont i någon led, det satte sig väl i tarmarna ist då!

Bechterew kan göra så!  Tarmarna är inblandade i de flesta fall har min f.d läkare förklarat för mig en gång.


Nå efter en evighetslång dag så tog jag beslutet att proppa i mig medel för magsjuka som stoppar upp och Alvedon och försöka stå ut mellan 18.oo och 19.oo som hundkursen håller på.

Janne följde med ifall jag inte skulle klara detta, fast i ärlighetens namn så tror jag inte att det skulle funka om han hoppade in.


SÅ lätt är det inte att träna och ha kontakt med Rozz bland alla busiga hundar -:)


 Vi var i dag på gröngräset vid Rönnby och det var som att allt var nytt för Rozz, hyperstress i början men sedan lugnade han ner sig.

Meningen var att träna i långa linor i dag men det var flera "störiga" hundar så ledarna beslöt att vi enbart skulle träna sitt, ligg, vänta även i dag. Gå ifrån hunden liggande/ sittande, komma åter utan att de reser sig av pur glädje när man kommer tillbaka -:)


Dessutom blev det ett pass där vi skulle promenera förbi torkade grisöron på marken ..... utan att hunden tog dom! 

Hi hi, jag tror att det bara försvann ett grisöra, det var ju bra gjort och det var INTE Rozz som snodde det.

Fast han gjorde tappar försök i början!
Detta moment har vi bakläxa på under veckan, Rozz ska lära sig att säger jag NEJ så får han inte ta!

Hm, behöver Zita oxå, hon är SÅ lydig hemma men skulle det ligga en pizzabit eller så utmed vår promenadväg så slukar hon det helt så vi inte hinner ta ifrån henne -:)


Nå, träningen avlöpte hyfsat, jag kände mig lite däven men det var ju inte konstigt.

Hann dock bara hem och innanför dörren innan det var färdigt igen.


Nu hoppas jag på morgondagen!

Solsken och en bra mage! 

 Tackar på förhand för det får jag väl Njuta av den 5 maj?



 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 maj 2009 14:07

Tack för din kommentar hos mig, och ja visst är det mysigt hur dessa bloggar förenar folk från när och fjärran.Det är så roligt.
Trist att du har sådana problem med magen. Det måste vara jätte-jobbigt.
Och att ha Ulserös Colit är mycket jobbigt att ha plus den jobbiga Bechterew du har också.
Hoppas du mår bättre idag.
Det måste vara roligt med träningarna med Ross, och han verkar vara en jätte-duktig vovve.
Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

5 maj 2009 22:30

Så jobbigt för dig med magen.Ulserös Colit är inte roligt att råka ut för.Det tar verkligen på kroppen med dessa återkommande diaréer. Tycker du är jätteduktig som klarar av dina besvär med så gott mod. Hundträningen verkar gå gallant.Jag har laddat hem Explorer 8 och den finns också i en svensk version.
PS.väntar fortfarande på modemet...Hmhm!
Kram Sylvia.

http://cobra38.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards