Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Agilitytävling

Av Kerstin - 3 maj 2009 22:34


 Direkt efter frukosten travade jag och Zita iväg mot Mälarcampingen där det dagen till ära var Agilitytävling.

Marketta från LBD skulle tävla med sin Lizzie och jag skulle kika och heja på dom.

Nu kom vi precis som de startade sitt första lopp så det där med att heja på dom det glömde jag bort.


Jag fick veta att Lizzie nyligen lärt sig agility men hon hängde på bra, ända fram till långhoppet där det skramlade till rejält när hon missade och plåtbockarna rasade under henne.

Det syndes tydligt att hon blev rädd och sedan ville hon inget mera.

Kanske slog hon i tassarna oxå?


Vi tog en runda i skogen med våra 2 hundar sedan och när vi kom fram igen till tävlingsområdet så fanns där en liten "träningsbana" med några hopp och slalom där vi stannade till en stund.

Marketta provade med Lizzie men hon var mycket motsträvig,

min Zita däremot var på hugget och tyckte det var kul att få göra nåt kreativt en stund.

Jag testade henne sedan på slalom med men se det är inget Zita gör utan godis så hon fick väl då hoppa istället.


Sedan satte vi oss igen och tittade på tävlande hundar och förare

medan våra hundar vilade i gröngräset.


Inför Lizzies andra lopp kom min gubbe och Rozz ochså för att kolla men tyvärr anlände de exakt på sekunden när Marketta gick ut på planen så jag såg inte något alls där.


Tydligen hade dock Lizzie totalvägrat så vi missade inget, fast hi, hi jag hade ju kunnat erbjuda ett hundbyte, Zita hade nog inte vägrat -:) 

Fast dommaren är väl inte färgblind så det hade inte funkat -:)


Nu var vi hungriga och åkte hem till mig där jag stekte på några skivor av en fläskfile och mickade en rotfruktsgratäng från Willys.

Inget märkvärdigt alls alltså, bara snabbmat!


Därefter tog vi en gemensam promenad runt på Enhagen, Rozz var nog lite snopna först vad det var för en hund som skulle med oss men accepterade straxt sällskapet.


Senare på kvällen började det svida på mina kindben och gubben påstog att jag var röd som en kräfta i ansiktet. Ja solen tog rejält i dag!

Svider ännu lite granna så nu är jag solbränd vill jag lova!


Avslutar med en bild på paret!


Den som njuter av djur kan ju kika på den vackra collien,

ni andra kan ju titta på de vita slånbärsbuskarna som ramar i campingen just nu när den står i full blom!

På kvällen nu har jag laddat ner Explorer 8, det nya och det verkar fungera utan bekymmer.

Explorer 8 ska ha en massa nymodigheter men mest saknar jag Svensk text på menyknapparna.

Någon som vet om man kan ändra det någonstans? 

 
 
Anki Enbom

Anki Enbom

4 maj 2009 07:54

Ja, det är mysigt med djur på marknader.
men vissa hade på tok för små burar.
Vad skoj att du och Marketta har träffats igen :)
Håller tummarna att din pellisplanta med konstiga blad klarar sig.
Nu blev jag nyfiken vad det kan vara :))
Önskar dig en fin start på denna vecka
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

4 maj 2009 08:46

Hej
Låter som du och vovvarna har haft en bra helg!
Ang. Webläsare. Jag har också uppgraderat med Explorer 8 men kör nästan bara google chrome nu. Det är väsentlig snabbare och har också bättre funktioner. Har du testat?
i-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Marketta

Marketta

4 maj 2009 12:15

Vet inte om han reagerat på färgen, fast dom i tältet hade nog reagerat för de ropade ut en collie *S*. Ja, det var en trevlig dag. Vi får göra om det nästa år, då kanske maken också kommer med Clara. Fast då får vi ställa vårat tält en bit ifrån, för Micki och Farina kommer också, och de kommer bli som tokiga när de ser en agilitybana. De är ju över 8 då, så det blir nog ingen tävling. Om de inte börjar med en pensionärsklass. Det har de på vissa tävlingar, den är för hundar som inte har tävlat på ett år.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

4 maj 2009 12:50

Vilken härlig dag ni hade!
Jag tror att agility är jättekul för vovvarna, kanske som när vi är på tivoli eller så...:))
Fast de har tydligen sin egen vilja oxå!
Kramar

http://stirserudsbloggen.blogg.se

 
ingmarie

ingmarie

5 maj 2009 15:01

Vilken fin sida
Ha en bra tisdag

http://www.mimmiros.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

5 maj 2009 20:49

Kom det inte med det jag skrev nyss?
Stog att det inte gick att uppdatera eller ngt?
hoppas detta kommer fram då
Hej på dig!
Nej jag har läst i den veckotidning jag prenumererar på, att den kommer väldigt tidigt på fler håll. Det är Hemmets Veckotidning som jag prenumererar på. Det var några till som skrev i min blogg, att dom får den på morgonen. Vissa får den som vanlig post. Vet inte varför det är så, men så stog det i ett inlägg i den iaf för ett bra tag sedan, att det är fler som får den som morgon tidning. Kanske är det så på vissa håll?
Ingen aning faktist varför det är så, men kul att få ngn tidning att läsa så tidigt oxå :)
Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards