Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 19 april 2009

Av Kerstin - 19 april 2009 22:25


Går fortfarande på extrados av värktabletter, vågar inte sluta än, har så mycket jag vill -:) Fast magen börjar bli lite sur, den ska få en paus från Tisdag till Fredag ungefär så få se om ryggen börjar igen. I dag har jag setat på trappan till pellishuset, lyssnat på talbok och diskat lerkrukor som jag sedan "stoppat" ner pellisar i som behövt ny jord.

Det blev en härlig dag, fast det känns lite i kinderna, lite solsveda.

Efter välbehövlig vila så åkte jag och Rozz till Ekberga och kurs igen. Det var ju 2 veckor sedan sist (röd dag förra söndagen) så jag var där i god tid så min lilla buse skulle hinna rasa av sig det värsta.

Massor hundar där, tror de kör 3 kurser samtidigt, så det fanns mycket att skälla på -:)

När han lugnat ner sig lite så gick vi bredvid agilityplanen och eftersom ingen var där, de hade instruktioner just då i ett hörn, så satte jag Rozz framför längsta och svängda tunneln och sa "tunnel". Han rusade in och igenom! Vad duktig han är min lilla, måste dit och köra en sväng någon dag här frammåt.


Nå, på kursen i dag var det vanliga övningar, gå fint, hundmöte, inkallning, apport, mm och Rozz klarade allt men kunde skött hundmötena lite bättre. Det var lite osäkert där om han skulle kolla hund eller matte just vid möte men matte vann för matte hade ju godis -:)


I går fick jag ett mail från Hundtjänst  att de inte fått ihop tillräckligt med deltagare för att starta kurs Inkallning på Måndag. Jag läste lite vad detta skulle handla om på deras hemsida.......

Inkallnings- och störningsträning

För vuxna hundar som har gått minst valpkurs.
Om din hund inte kommer på inkallning gäller följande:
först måste hunden ha en god grundlydnad och fungera bra när kopplet är på och du måste kunna få kontakt med din hund när andra hundar är nära. När det fungerar kan man gå vidare med att träna lydnad på avstånd och inkallning. Därefter ökas svårigheterna med inslag av störning.
Just så är den här kursen är upplagd.

Välkomna till en lydnads- och inkallningskurs med störning. En kurs för dig som verkligen vill ha ordning på din hund.
Ej för aggressiva hundar.


Jamen, detta lät ju som en toppenkurs så jag mailade och i kväll kom beskedet. Vi är med!

Så, stackars Rozz, nu har han skola både Söndagar och Måndagar!

Fast jag tror inte att han lider, han liksom matte tycker säkert att det är kul att jobba.


Få se i morgon hur vi tycker denna första kursträff blir!


 Som avslutning på mitt dagboksinlägg i dag, ett kort från skogen mellan Lövudden och Johannisberg (Mälarcampingen)

Nu ska jag ta en bloggpromenad, jag kan inte förstå att jag aldrig hinner runt. Som vanligt varannan gång från botten varannan från toppen.... Nu blir det start från botten, jag måste ju bara se vad ni andra har för er


 


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards