Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Åter i vardagen

Av Kerstin - 14 april 2009 17:54


Nu är man åter i vardagen med bara jobb och slit!

Fast detta slit blir i slutänden något gott av, jag lovar!


Pellishuset har fått in de flesta pelargonerna nu, det har bara kostat på att böja / räta på ryggen i ett dygn nu.


Ha, ha, i går kväll blev jag utslagen av ryggvärk, nu ligger jag här åter igen med en rygg som anser jag ska hålla mig stilla.... 


Knappt jag tar mig upp på toa, jag får krypa till korset kanske och ta en eller 2 Celebra (värktablett för reumatiker) 


För bara det släpper så ska jag lasta sista krukorna å matvagnen och sedan kör vi från förråd till pellishus.




Påskhelgen har vi tillbringat i stugan i det mest underbara sommarväder - i början på April


Vi har bytt ytjorden på mitt Opal plommonträd, i förhoppning att det ska komma igång att växa. Har haft det i 4 år och det har så gott som stått stilla och varje år drabbats av svartprickiga blad.



Vi har jobbat nere vid ån, röjt upp en tredjedel av ris och grenar efter björken vi fällde i vintras.


Samlade ihop ris och grenar och stoppade ner det i åkanten -1.
 detta ska förhoppningsvis bli jord av, en dag i framtiden. 

Allt ska ner fram till bildens slut 2.
där vi en dag ska bygga en ny brygga, en dag i fjärran.


Jag har SÅ mycket planer, ha, ha, vi hinner nog inte allt har jag en känsla av.


 


 Kunde inte låta bli att ta ett kort på min Skilla som sprider sig nerför slänten ner mot Hedströmmen, jag älskar denna blå vanliga vårblomma som sprider sig så villigt

 Hundarna har njutit i fulla drag av våra dagar på kolonin, vi har alla varit ute från morgon till kväll, i trädgården, på promenader.


Vi har tom sovit middag ute i solen vilket Rozz tyckte var lite konstigt.


Jag fick tom en boll apporterad på kinden, men när han fick ett koppel på sig en stund för att koppla av då slocknade han med bredvid mig, fast i skuggan....   


 Vi har haft 20 grader varmt, vindstilla och ingen krusning alls på ån.


Det enda störande var änderna som flög fram och åter några ggr varje dag...  

Hur ska en busig Rozzkille då kunna vila, han måste ju kolla på de där konstigt skrikande varelserna som så retligt flyger över han.




Avslutar med ett kort från vår Påsklunch, ansiktena naturligtvis dolda för dom ville inte vara med på bild!


 Jag tänkte vanan trogen duka inne med gubbarna satt ju där redan och ville inte alls flytta sig.


 FANTASTISKT!  Vi åt Påsklunchen UTE den 11/4 -09


Det lär nog dröja innan detta kan upprepas! En så varm och skön dag så tidigt på året!




Faktiskt vet jag att 1995 slog sommaren till på just denna dag, den 10 April....

Jag vet det för då fyllde en av dessa gubbar 50 år och vi hade då besök av hans släcktingar i dagarna tu.

Hans brorsbarn byggde snögubbar i vår trädgård och den dagen de reste hem, den dagen kom värmen och Janne och jag satt ute och njöt till solen gick ner.


Ja, inte nog med det, förbi kom i bil ett par som vi bara kände lite flycktligt.

När vi nu satt ute så stannade de till och vi hade ju gott om fikabröd efter 50 årskalaset så vi bjöd dom kvar.
Ja, dom stannade tom över natten och vi umgicks sedan flitigt ett halvår, tills de flyttade från V-ås.


Ja, det var en nostalgisk tillbakablick. 


Hi, hi de där barnen som gjorde snögubbar i vår trädgård för 13 år sedan, de är stora nu, en av dom är ute på en Jorden runt resa bland annat


 
 
Lisbeth

Lisbeth

14 april 2009 21:14

Hej
vill bara skriva och berätta att jag kommer att lägga ned min blogg, men om du skulle vilja skriva någon gång till mig, vilket skulle vara hemskt kul så skickar jag med min mail.

revolt-111@hotmail.com

kram Lisbeth

http://vipelyckan.blogg.se

 
Marketta

Marketta

15 april 2009 00:30

oj vad du står i, det är väl inte konstigt att du får ont. Ta det lite lugnt ett tag.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

15 april 2009 11:01

Åh, vad härligt ni har haft det...och vilka underbara bilder på blommor och vovvar!
Ja, fina gubbar oxå *fniss*
Jag vet hur det är med ryggar som sätter stopp för roliga saker...trist!
Kramar

http://stirserudsbloggen.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

15 april 2009 16:20

Undra på att du får ont som du jobbar och sliter. Jag vet hur det är när man vill så mycket men det kommer surt efter.
Härliga dagar ser jag ni haft. Så fint och rent ni fått det i slänten ner till ån. Jättefina bilder.
Ha det gott!
Kram.

http://cobra38.wordpress.com

 
Astrid

Astrid

15 april 2009 16:35

Ja det är nog ingen gång man har så ont som när trädgården lockar.Men det är som att det gör ingenting då
Här hade vi en ljuvlig sommardag på måndag det var runt 15 i skuggan till sent på kvällen.
Men oj så snabbt snön försvinner nu.Man tror inte sina ögon.

http://www.astridla.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

16 april 2009 13:38

Åhh, så härligt ni ser ut att ha haft. ja, inget smakar så gott som att äta ute tror jag. Låter spännande med ditt pellidpaket :)
Ska försöka beställa lite jag med nu ikväll.
Min tid har liksom inte räckt till helt enkelt. Hoppas nu att din ryggvärk släpper snabbare än snabbast.
Och tack för berömet av min grafik.
Blev ju nästan lite mallig nu *s*
Ang mitt påskris så klär min ljuva pälsboll fortfarande av kycklingarna och jag klär på.
Men det ska ju åka väck snart så :))
Vi var lika envisa båda två. trodde nästan att jag skulle vinna där ett tag *fniss*
Ha det bäst så hörs vi snart igen
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards