Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Hundliv

Av Kerstin - 5 april 2009 14:58


I går gick vi en lång härlig promenad i skogen och här kommer några bilder från den.

Mälaren sköljer vilken dag som helst nu, bara sörja kvar av isen och Rozz var mäkta förvånad över den där konstiga isen


 Som vanligt så var "vårt" träd fullt med godis. Rozz börjar få in tekniken nu...


 Zita kan ju redan klättra i träd

 


I skogen fanns det massor blåsippor, när jag hemma laddar upp kortet så vad ser jag då?

Naturluigtvis Linslusen Zitas nos skymmer halva bilden


I hundkursen har vi lärt oss att tittar man på matte så sägen hon BRA sedan om vi kollar på matte l ä n g e och går bredvid så blir det godis efter en evighet.
Nu skulle jag ta ett kort rakt ner på mina 2 hundar som har stenkoll efter jag sagt BRA....
Följden blev att de genast satte sig ner, vände sig mot kameran och egot kom med i mitten som en enorm skugga..... 

Kul bild blev det ju


När vi närmar oss hemmet så blev Rozz livrädd, totalvägrade att gå denna stig.......


Ja, den där blanka grejen där nere har aldrig varit där förr och den kunde ju vara livsfarlig. Jag tog den livräddda lilla Rozz och drog han nerför hela vägen, sedan klappade jag vattenberedaren och med stor vånda närmade sig Rozz denna och vågade till slut nosa på den.
Detta att bli så här rädd har jag aldrig märkt på Rozz förr, Diana däremot var så varje gång nåt var förändrat. Ännu en likhet mellan min bortgångna spetshund och min nya.


När vi kom hem rymde Rozz, klockan gick så jag blev orolig och gick iväg och tittade efter han.
Fick då veta av grannarna att en hare sprang först-  hunden efter.

Förklaring alltså varför han drog. Hoppas nu haren håller sig härifrån granntomten, hi hi.

Rozz kom hem efter 35 minuter, var han varit berättade han inte.


Nu är vi på väg till hundskolan, få se hur det går idag. Jag har nämligen en brinnande huvudvärk. Janne kommer med ifall jag behöver avlösning på planen. Vet inte om jag orkar i dag......

Nu ska jag ladda upp med Alvedon!


 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 april 2009 17:13

Kan tänka mig att ni hade en härlig promenad med dina fina vovvar.
Och det var ju så underbart väder igår.
Men tänk att Rozz blev så rädd för vattenberedaren,
och så bra du hjälpte honom med rädslan genom att klappa den och visa att den inte var farlig.

Kan tänka mig att du blev orolig när han hade rymt,
och att en spännande hare var orsaken ;-)
Synd att han inte kunde berätta var han varit.

Ha en bra fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marketta

Marketta

5 april 2009 20:00

Hahaha, vilka bra kort du har tagit. Hoppas det gick bra på kursen. Imorgon skall vi på våran sista agilityträning före tävlingen. Jag börjar bli så spänd för tävlingen på långfredagen. Hon går ju så himla bra på träningarna, men det är ju inte alls lika som på en tävling.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

5 april 2009 21:52

Nosblomman var ju vacker *s*
Ja du det där känner jag igen, rädslan för allt nytt.Men det påminner om en räv.
Har dom gått en väg och den är säker då går dom lugnt nästa gång.
Hoppas att det ordnat sig för dig med Spray

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards