Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Kerstin - 1 april 2009 14:51


Jag har gjort en "sommrigare" logga, man inspireras ju av vädret!
Eller om sanningen ska fram, detta är min examensuppgift i Skagra1 som jag klarat i dag. Grattis till mig!

Rosen som jag gjort borden med har jag pixlat själv!
Strålande solsken och väldigt varmt, 19 grader säger termometern mot väggen här.
Gick en l å n g promenad på förmiddagen, massor tussilago i dikeskanterna. NU ÄR DET VÅR!
Har startat upp städning i pellishuset, snart ska blommorna ut. Har ju frostvarnare ifall.
Skulle gjort klart i dag men kroppen ville inte så, reagerar på detta kraftiga omslag från vinter till vår. Men det släpper snart det vet jag.
Bara en liten påminnelse att jag faktiskt har en sjukdom -:)


Västmanlands Läns Tidning skriver idag om EU lagstiftar mot aprilskämt !!!!!

2009 blir sista året du läser aprilskämt i tidningen eller hör dem på radio eller ser dem i TV. EU-direktivet 04/01/2009 innebär nämligen ett förbud mot "vilseledande nyheter i press, radio och tv


Detta var det mest intelligenta aprilskämt jag sett!
Gubben är faktiskt lite osäker på om det är sant eller ej -:) 

Hittade även en textstrof om andra skämt:

Maud Olofsson ska stå staty i Umeå, vindkraftverk ska byggas längs Kungsleden och det ska bli förbjudet att prata i mobiltelefon ons-fre 18:00-24:00 av hälsoskäl (i vissa zoner för att minska mobilstrålningen, och ifall man ändå ska telefonera utgår straffavgift på 70 kr/minut) enligt några lokala media i Västerbotten.


April, April, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill -:)

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards