Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Kerstin - 31 mars 2009 08:07


Vaknade vid 07.30 som vanligt av nyheterna på klockradion.
Som vanligt får jag säga åt hundarna att ligga ner igen för de försöker alltid få upp mig genast då. Ibland svårt att motstå, svansvift, mjuvovpip och stora bruna bedjande ögon.
Rozz är bättre, han helt sonika sätter sig rakt över min mage!

Hur ska jag då kunna gå upp har jag  sagt mången gång?


Nåväl, frukost, ut med hundarna och sedan iväg på sjukgympan.

Sedan hem, slängde i oss varsin Tekaka med potatissallad, skinka o tomat på och sedan in i bilen.


Tid i Fagersta för makens röntken.


Gick ganska fort där, sedan åkte vi ner till Fagersta centrum för att se hur stort det var. Hi, hi, har nog alldrig sett ett SÅ litet centrum förr. Troligen missade vi det egentliga affärssentrat?


Hur som haver, vi tog ut hundarna, traskade runt här, en utomhusscen, några butiker, en tandläkare, en djuraffär ungefär vad som fanns.....

Meningen var att hundarna skulle uträtta sina behov men se det gör man INTE där ansåg dom!


Så åkte vi då vidare, vad gör man i Fagersta? Jo, naturligtvis tittar in och hälsar på sjäkten.

Margareta bjöd på en smarrig räkpaj och sallad, Tack det smakade alldeles suveränt!

 

Zita slog knut på tungan, hi hi, så gott var det


Sedan pratade vi lite och sedan såg vi på Margaretas dvdfilmer med Jhonny Cash, tänk vilken röst han hade, vilken utstrålning, vilken massa låtar han gjort!


Såg bland annat ett uppträdande där han imiterade Elvis. Ha, ha! Helt suveränt gjort. Visste inte att Jonny var komiker oxå! 


Hm, Elvis skulle visst blivit sur för att Jonny gjorde det nummret, ha, ha.....

Naturligtvis fanns det på You Tube så varsegod.......Efter mina kort


Västerås barbacke/ Fagersta i vinterskrud!e

 


Stödmatning av mina Talgoxar -:)

 


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards