Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

UTMANAD & Tack För AWARDS

Av Kerstin - 29 mars 2009 22:13



Sylvia  har utmanat mig, en Middagsutmaning, den går ut på att man ska ordna en fiktiv middag á la Gokväll.

Alltså, fritt fram att drömma ihop min drömmiddag!



Vi är vid stugan, det är en ljummen  sommarkväll och vi sitter under partytältet med Hedströmmens vatten i blickfånget.

Bordet är dukat för 4 pers, vit linneduk, midnattsblå tallrikar, vita servetter och vackra kristallglas.
Mitt på bordet en enorm bukett med sommarblommor och som inramning runt partytältet enorma krukor med stora pelargoner.

Vid grillen står Håkan Hellström och Sven Bertil Taube och tillreder delikata fiskspett under tiden som de sjunger gamla Taubelåtar med havet som tema.


Själv sitter jag vid bordet och längst in på vänster sida (behöver ju inte vara värdinna i dag, Håkan & Sven Bertil sköter ju allt)
Bredvid mig sitter Elvis Presley, han lovar att han ska sjunga några av sina låtar senare på kvällen.
Mitt emot mig sitter min gubbe, för han är min trygghet denna kväll bland okända gäster.
Bredvid honom sitter Jonny Cash och han sitter där bara för att han är den största av alla cantrysångare och den maken nog allra helst skulle vilja träffa.

För att jämna ut könsfördelningen så sätter jag på gaveln Jenny Nyström, hon som målat sig in i allas våra hjärtan med sina tomtar.
Mitt emot henne sitter Astrid Lindgren som har gett så mycken glädje till både barn och vuxna genom alla äventyr hennes böcker fört oss ut på under våra sagostunder med hennes böcker.


Jag kräver inte att någon måste ta denna utmaning med DET VORE JÄTTEKUL att få komma och läsa i era bloggar om eran drömfest


Jag har även fått 2 st Awards, denna gång av Berit http://berith.bloggagratis.se/

Tusen tack, all uppskattning värmer så skönt ska du veta!



Till Denna följer en text.....

The Lemonade Award is given by a previos winner to 5 bloggers who have shown great attitudes and/or gratitude this week. It´s a great way to show these people that you appriciate them. All you have to do is:

1. Put the logo on your blog or post.

2. Nominate at least 5 blogs and be sure to link your nominees within your post.

3. Let them know that they have received this award by commenting on their blog

4. Share the love and link to this post and the person from who you received your award.


Och denna som jag även fått förut är jag tacksam att få åter igen.

Tusen Tack Berit!

   


Jag vet att ALLA inte tycker om dessa utmärkelser så jag gör som jag brukar.

Har du inte fått någon av dessa tidigare, vill du ha dom?

Då ska du ta med den för jag länkar bara till Bloggar JAG tycker om och ni i min länklista är alla värda all utmärkelse jag kan ge er.


Varsegod!

 
 
Ingrid

Ingrid

30 mars 2009 09:11

Kul att läsa om din middag! Jag har också Elvis som gäst, så han får nog göra en turné här i Sverige när den här omgången utmaningar gått runt.
Kram Ingrid

http://blogg.stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

30 mars 2009 23:25

Jag är verkligen glad över att du inte skickade denna utmaning vidare till mig. Jag hade inte klarat av den *S*. Men du har ju fantasi så det räcker till och blir över.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards