Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Blir det vår snart?

Av Kerstin - 26 mars 2009 22:46


Startar i dag med att utbrista i ett Stort Grattis för Svärmor som fyller år i helgen! Hipp hipp hurra! (om du nu hälsar på här, du sa ju att ni brukar göra det ibland)


Våren på väg?
Tror inte det för i sdag Fredag ska det visst komma snö igen! Vi som ska åka en sväng till stugan, typiskt! Hade varit SÅ skönt med vårsol när vi är på landet -:)

Åker hem på Söndagmiddag för klockan 16.00 är det dags för Rozz, då börjar "skolan" igen. Få se hur han klarar det nu. Själv tycker jag att han blivit en helt annan hund sedan avslutningen i höstas. Han är så lugn, mjuk och fin- när han inte är på annat humör förstås. Finns ju en annan sida, den där busen -:)
I dag hoppade han över staketet igen, grannens fläsksvåle i trädet lockar enormt, bara det att nu var den borta. Äntligen! Jag har slutat gå efter rymlingen eftersom jag märkt att då skuttar han vidare, hur kul som helst när matte kommer med.

Nej, nu slänger jag ut godis till Zita på gården, då kommer han ögona böj. Sånt kan man inte missa liksom.


Nu har snön som täckte Västerås i Måndagsmorse försvunnit, ligger bara lite fläckar här och där.  Kunde inte låta bli att fota en, fantastiskt mönster skapat av naturen själv..........


Skrattar åt hundarna, de älskar ju att rulla i snö, i dag gick de från snöfläck till snöfläck, körde ner sina huvuden och "gnodde". Var väl svalt och skönt antar jag.

Annars så är det ganska svalt ute ännu, natten ligger runt 5 minus och dagen ett par pluss, "än är det vinter kvar säger mor" som visan säger...


Inga blommor ännu ute, men min Julros kämpar för att slå ut sina blommor. Kikar varje dag men ännu bara som små bollar



Naturen är så kal, Slånbärsbuskarna, gräset, allt grått och trist. Men tack och lov har himmlen varit blå några dagar....


Rozz är mycket intressserad av vatten som plötsligt rinner i diken. Han drar sig dit jag drar han därifrån i gott minne av när han "plurrade" i vintras och blev rejält blöt, stackarn. Dock tycks han inte rädas att ha blöta tassar


Vi såg Tranor som flög över oss, lyckades inte fånga dom med mobilkameran, tyvärr. Det var en helt otrolig mängd, jag tror en 50 stycken.
Undrar vart de var på väg? De flög Norröver och där är det ju bara snö och is, vill inte dom ha öppet vatten? Hur som helst, Rozz blev lite förvånad över deras skränande, han tittade som han aldrig sett fåglar flyga förr


Kunde inte låta bli att fota vass i solsken, som gyllene ax, var fantastiskt vackert där de stod.


Ja stå, det var jag med tvungen att göra minst 30 minuter!

Fick någon medesin mot beskörhet nu när jag går på Kortison, måste vara nåt i hästväg..........

Får inte tas till mat, inte med annan medesin och man får inte ligga ner i 30 minuter efter intag.
Ska tas en gång i veckan och då samma dag. Mat en timma efter
Tänkte, herre gud, hur kommer man ihåg att ta den om en vecka?


Men nu kom jag på lösningen!

Min mobiltelefon har ju larm som går att ställa in för att ringa en dag i veckan. Blir ju perfekt så nästa Onsdag klockan 10.00 ringer den och då blir det nytt piller och en promenad direkt efter, sedan hem å äta....


Nu börjar jag se botten på mina hemsidor, äntligen. Men är någon inne och hittar en bild som saknas så säg till. Jag är jätteglad för hjälp ty detta har verkligen gjort mig medveten om att jag har många hemsidor att sköta om......   Nu ska jag ändra några länkar här. Har fått besked om att några flyttat sina Bloggar


Fått hämta en Award hos Gunilla *** från LBD  Tack grafikvännen!
     

Delar ut den till mina nätvänner som inte fått den, bara för att ni är mina nätvänner och värdiga den.

Ni som har fått den redan får ta åt er av orden som riktas till er alla!

Trevlig helg!



 
 
Ingrid

Ingrid

27 mars 2009 10:31

Hejsan Kerstin!
Ja du, man kan verkligen undra över vart våren tog vägen. Nu hoppas jag på nästa vecka, 7-12 gr var det visst utlovat måndag-tisdag. "Fan trot sa Filén". Kram Ingrid

http://blogg.stenstugu.com

 
Michelin

Michelin

27 mars 2009 16:46

2 awards till dig finns hos mig. KRAM

http://berith.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

27 mars 2009 18:36

Vilken fin gratulationsgrafik du gjort, vad glad din svärmor måtte bli.
Skönt att ni har lite mindre snö i Västerås.
Fina kort som alltid på hundarna och naturen.
Häftigt att se 50 tranor flyga iväg. Min mans bror som bor i Västerås är fågelskådare och är ordförande i deras förening.
Tack för att du ger Award till dina bloggvänner.
ha en skön fredag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

28 mars 2009 16:06

Bara du inte börjar gnägga av hästkuren så går det ju bra. Jag har inte börjat med hemsidan där det saknas än jösses så alert du är.
Vackra härliga foton som vanligt.
Ja det är nog bäst att locka tillbaka honom så där.Att vara intressantare än fläsksvålen

http://www.astridla.com

 
Sylvia

Sylvia

28 mars 2009 22:32

Hejsan Kerstin

Jag har en utmaning till dig om du har lust.
Hoppas du vill vara med det skulle vara skoj.
kramis /Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Marketta

Marketta

29 mars 2009 10:19

10 mil :-(, vet du att det är bara 10 mil mellan oss och vi har hur mycket snö som helst. Grrrrrr, om jag inte hade så ont i ryggen så skulle jag skyffla över lite snö till dig också, det här är orättvist.

Du får förresten vara beredd på att du har en tokig hund i eftermiddag. Om han inte varit bland andra hundar på hela vintern. Så du kommer nog att få jobba idag.

Jösses vilken dundermedicin du har fått, hoppas den hjälper.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards