Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Rapport från Västerås

Av Kerstin - 15 mars 2009 09:10


Har varit lite "låg" ett par dagar efter den långa bilresan. Är väl inte så bra som jag trodde -:) När vi åker med husbilen brykar jag ju gå och lägga mig när ryggen ger sig till känna, nu har den straffat mig för långresan i personbil. Men nu har jag bara lite ont i den här dumma ryggen. Fredagens vattengympa fick jag ringa återbud till, jag klarade bara inte av att ta mig dit, det blev tvsoffan istället.
Tur Janne jobbar natt så han kan hjälpa mig med hundarna!

Vi ska INTE köpa nya husbilen, vi ska först sälja den här gamla sedan ska vi leta upp en samma sort men en årsmodell nyare för de har en helt annan kaross, helgjuten utan träreglar som ju kan bidra till fuktskador i framtiden.  Så nu är vi ense, vi åker Cabby tills vidare!


Melodifestivalen i går kväll blev en överraskning både för mig och de tävlande. Svenska folkets röster sopade verkligen rent i ledningen.

Men jag förstår inte att Ugglas kvidande är så poppulärt (jag vet att ni läsare här inne gillar henne många av er) och jag förstår ännu mindre att "vi" tror att en opera, en aria, kan ha en chans i Moskva????? 

Nä, men å andra sidan deltager vi utan risk att  bli tvungen att stå för allt året därpå så visst, "vi" är ekonomiska ock smarta!

Jag tycker mycket om låten, den är mäktig, Malena Ernman ger den full rättvisa. Men den hör hemma i helt andra sammanhang


I dag skiner solen från klarblå himmel efter gårdagens allra första vårregn!

Straxt ska jag och hundarna bege oss ut på promenad och i dag blir det nog lite hopp och skutt på stenar mm för de har bara fått slappa med matte senaste dygnet


Förra året


Rösta på mig

 
 
Anki Enbom

Anki Enbom

15 mars 2009 11:55

Hoppas ryggen känns bättre idag.
ja, helst helt bra såklart.
ja, tänk när man kan hänga ut tvätten.
Det luktar ju så gott och torkar så snabbt.
Nu vill jag ha VÅÅÅR!!!
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

15 mars 2009 12:59

Ja, nu äntligen börjar det kännas som om våren är på väg här.

Angående koden, om du tittar noga på deras kod så ser du att de har för mycket text både i början och slutet. Koden börjar där det står

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

15 mars 2009 18:04

Tråkigt att det kom så surt efter husbilsfärden. Hoppas du snart är bättre.
Ja fukt vill man inte ha i varken husbil eller husvagn.
Vad härligt det ser ut med tvätten på tork. Vacker bild.
Hoppas du får en fin kväll

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

15 mars 2009 18:23

Det är fascinerande detta med hur man uppfattar folk och då västeråsare..jag flyttade ju hit 1983 och har nästan bara "riktiga" västeråsare som vänner...kanske hade jag itne förstånd att förstå att de inte ville ha med mig att göra eller så har jag haft otrolig tur!!

Jo, jag och sambon satt också och tittade tillbaka lite på foton och konstaterade att så här års förra året så såg det helt annorlunda ut...det var vår då!!! Men...visst är den på G nu ;)

http://kajsalisa.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

15 mars 2009 21:47

Förstår mig inte heller på att man kan gilla Caroline av ugglas, eller vad hon heter: Jag kan inte med dagen låtar tyvärr. Jag har inte följt melodifestivalen denna gång, men den stora festivalen i Maj ska jag titta på. Vill ju höra vad dom andra länderna har för låtar.
Hoppas du blir bra i din rygg igen.
Hoppas ni hittar den husbil ni letar efter.
Här har det oxå varit riktigt vårväder.
har varit ut och åkt lite MC redan.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

16 mars 2009 22:40

Jag måste erkänna att jag gillar Caroline af Ugglas och hennes låt, men tycker inte att den är en schlager, lika lite som Malena´s. Hon är jättebra och jag tror att hon har en hyfsad chans till en bra placering, men vinner ?? Nej, det tror jag inte!
Hoppas att din rygg snart blir bättre Kerstin! Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
"Bettan"

"Bettan"

16 mars 2009 23:30

Hej vännen!
Usch inget bra att din rygg ger sig till känna efter bil turen. Hoppas att du snart ska bli riktigt bra igen.

Å vet du? Jag kommer för att träffa dig & de som ska samlas nästa söndag *fniss*.
Bara jag håller mig frisk så ska inga hinder möta. Vilka fler är det som ska med?

Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards