Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Husbilstur uppåt Dalarna

Av Kerstin - 27 februari 2009 00:24


Vi har haft det rent underbart på vår lilla tripp.

Startade på Måndagen med att jag hoppade ur vid Västra sjukhuset (Västerås) för mitt vattengympapass, undertiden rastade Janne hundarna!

Sedan åt Janne och jag på Mickes Resturang.
Västra sjukhusets resturang kan jag verkligen rekomendera, vilken grönsaksbuffe´ dom har!!!! 

Man skulle kunna äta sig mätt på bara den, men maten är excellent, har varit det varje gång jag ätit där......

Efter besök på Biltema och några inköp till Iza så rullade vi då mot Dalarna!

Hi, hi, typiskt oss, första stoppet blev vid Fagersta, en så fin rastplats där så den kan man bara inte missa!

Rozz njöt i fulla drag av mjuk mysig snö.... Rullade han inte så skuttade han som et raket genom snön.  Zita tog det lite lugnare och höll sig där det var plogat!


Fikasugna blev vi oxå så det blev att sätta på kaffe innan vi kom vidare!
På kvällen anlände vi till Ludvika och efter en stund letade vi oss fram till Sporthallen där vi övernattade på en stor parkering.


Kvällsrundan tog vi upp på centrum, husse gick in på Hemköp och jag stog utanför med hundarna, en Rozz som praktiskt taget ropade på husse iderligen -:)
När vi står där så kommer det en tjej med en hund på pricken lik Rozz.

Men han var blandis av Rottweiler/ Gråhund. Men det var kul att se Rozzens kopia -:)


Nästa dag for vi ner på affären Dollar och slarvade bort ett par hundringar på sånt vi inte behövde, papperstallrikar, godis mm -:)

Sedan åt vi medhavd Kalops och potatis, smakade gott!

Nu tog vi en tur in på Husvagns/husbilsfirman där. Trodde dom hade Nordic husbilar men se därom var vi fel informerade.

Men de hade ju husbilar i alla fall så vi kikade runt lite, pratade med försäljaren vad vi ska tänka på när vi byter upp oss.......

Tyvärr hade han ett erbjudande som vi väl tände till på rejält -:) En några år gammal bil som bara gått 400 mil och --- hör och häpna!

Den hade en inredning som skulle passa oss perfekt!
Som 2 rum, kök och matplats (fast i miniformat alltså) och ett stort "garage" för vår moppe eller cycklarna ....  tyvärr var den på resa just nu tiill Jockmock, kommer hem 15/3, men vi såg ju bilder och snarlika bilar

Så detta är i stora drag vad Janne och jag diskuterat sedan dess... Ska vi eller ska vi inte dra på oss ett lån?

Sedan for vi vidare mot Kopparberg, tog en promenad utmed Garphytteån som hade öppet vatten, vackert mot den vita snön, verkligen.


Därpå åkte vi till Iza och hade en mysig eftermiddag tillsammans med henne. Janne fick jobba lite med målarpensel -:) och jag fick gosa med hennes katter, hon har 5 st... alla lika keliga. (ja för Christoffer som var så skygg förragången kom nu även han fram och ville gosa, mysigt)
Hundarna var narturligtvis kvar i husbilen!  Iza var med ut och hälsade på dom och fick några nospussar av Rozz -:)
Vi fikade hos henne och åt Fettisdagsbullar och te/ kaffe.


Sedan rullar vi vidare till vår stuga i Kolsva! Skottade snö och kollade på tv.


Sedan vi kom hem har vi aktiverat folket på husbilsforumet med en massa frågor om husbilen i Ludvika (eller Jockmock -:)
Ringt bilregistret mm.... 


Dessutom fick jag ju en icke trevlig överraskning när jag startade datorn när jag kom hem!

Jag har ju min "stora" hemsida på Spray och dom ska stänga ner! 

Hjälp! Vad gör jag? Där finns även Kolonins hemsida och Netis minnessida.....


Ja, jag beställde webbhotell hos ONE, har ju elever från min byggsida som har där så där har jag varit in och rotat runt ganska mycket för att hjälpa dom.

Så det kändes lättast att flytta dit där jag känner mig hemma.


Jag står för Izas hemsida på Sprays gratis sida, hjälp, vad gör jag med den?

Hon behöver ju ha den kvar för folk köper ju dockor av henne därifrån!


Ja tillslut hittade jag ett gratis webbhotell http://www.myhood.se/
som verkade bra så Izas dockor och änglar finns nu här, dock ej riktigt färdit än...  http://bella.myhood.se/


Själv har jag ju det mesta av min grafik på (så klart) spray gratis sidan, jag som tyckt det var SÅ bra,

kan man ju spara hur mycket bilder som helst genom att länka bilderna därifrån in på min grafiksida!

Ja, nu är det inte bra alls.

De anser att jag ska köpa ett nytt domännamn så flyttar dom sidan åt mig....

Köper jag inte så måste jag lägga upp alla bilderna en och en för de är länkade till gamla sidan och visar sig bara som kryss på   ONE... 

Så nu har jag,  för säkerhets skull laddat ner ALLT
på min dator och börjat så smått med Izas sida.... gäsp!!!


Om någon vill kolla på bilder från ett snörikt

Ludvika/ Kopparberg/ Ställberg så klicka på denna länk!

http://www.pixbox.se/alb1017980


Rozz älskade denna vår lilla tripp norröver till snön -:)


I morgon drar vi åter till Kolsva över helgen. Möte, plikten kallar!

 
 
Michelin

Michelin

27 februari 2009 01:25

Kikar in här och säger HEJ på dej..

http://berith.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

27 februari 2009 09:36

Hehe så du tycker inte om sexiga Per Moberg *L*

Kul att ni varit uppe i Dalarna, min mans släkt kommer där ifrån, Ludvika, smedjebacken,kopparber m m

http://www.vipelyckan.blogg.se

 
wiper

wiper

27 februari 2009 15:48

Helt underbara bilder och vad mycket snö ni haft. Hundarna måste ju ha trivts enormt bra.
Tack för tipset om Restaurangen, vi är åker ju till Västerås ibland eftersom min man har en bror där. Härligt med husbil man har alltid sovplatsen med sig. Vad tråkigt att dom skall stänga ner spray när det funkar så bra. Skall kolla på din bildlänk nu.

Hoppas du får en riktigt bra helg


http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

27 februari 2009 16:41

Vilken härlig tur ni gjorde och fina bilder har du tagit som vanligt. Så spännande med planerna på en ny husbil, får vi se den här på ön kanske?

Jag förstår att du har fått mycket pyssel nu när Spray stänger ner. Jag använder One.com och är väldigt nöjd med det. Hoppas att det ordnar sig.

Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

27 februari 2009 23:25

Vad synd att jag hade så mycket jobb när ni var i Ludvika. Hade jag haft samma då som idag hade jag haft tid, satt nästan 2 timmar på busstation, och idag hade jag haft bil också så jag hade lätt kunnat åkt dit. När ni var här så hade jag ingen bil heller i Ludvika. Maken var och besiktade den andra bilen i förrgår. Den har ju varit avställd sen jul.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 mars 2009 12:23

Vilken trevlig liten tur ni varit ut på.
Vad mysigt Rozz ligger i snön.
Men hua, så kallt *s'
Men det är klart med den pälsen så blir det ju lite annat...
Tänkte fråga dig en sak...
använder du kokande vatten till pellisfrön(de man plockat själv)?
Och hur länge brukar du låta dem ligga i sitt bad?
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

1 mars 2009 18:27

Nu har du fått jobb Kerstin efter det att Spray stänger ner. Hua mia.... förstå hur du kände dig vid hemkomsten efter en mysig ledighet. Fina kort har du tagit och mycket snö finns det i dessa trakter ser jag.
Ha en fin vecka.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Michelin

Michelin

1 mars 2009 23:58

Hej. Du har en award att hämta hos mig:)
Kram

http://berith.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 mars 2009 00:24

Kikar in till min kära lilla moster, för att tacka för alla rara inlägg du har lämnat hos mig.
Hoppas att ni alla ska få en fin kommande vecka!

Tack för titten av dessa underbara bilder som du bjuder på också :)
Kram syster dottern Bettan spettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Gunnar

Gunnar

2 mars 2009 16:31

Hej
Vilken härlig resa! När det gäller lån så är det i varje fall låga fina räntor nu.Och lär väl så förbli ett tag.
Trist med web-hotellet.Hoppas att det löser sig.Jag är supernöjd med Surftown.
Riktigt /&%¤-väder idag! Nu längtar jag efter våren!
i-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Astrid

Astrid

2 mars 2009 18:36

Jag måste ju också byta webhotell, det sker nog precis nu vad jag förstår.
vi få se vad som händer.
Jag har valt one. com
Tack för grattishälsningen,ja det var kul.
Vi som trodde att hon var alldeles för
liten.
Men så mycket snö ni har ??Ni som bor på söderns nejder.

http://www.astridla.com

 
Marco

Marco

4 mars 2009 14:44

Hej såg att ni spray kunder har blvit utan webbhotell. Hör av er till mig på min mail info@webhouse.se jag driver en webbyrå/webbhotell för företag men jag har också webbhotells konton för privat personer, hör av er om ni har intresse för att byta till ett mindre och mer personligt webbhotell där man till slut blir kompis med kunden :) Ha det så bra! Ps. Grymt fina bilder i bloggen! // Marco på Webhouse.se

http://www.webhouse.se

 
Ingen bild

me

19 mars 2009 16:46

hejsan
är ni på jakt efter en nordic husbil kanske jag har en som passar er. slå en signal 070-317402
mvh magnus

 
Köp billiga webbhotell

Köp billiga webbhotell

6 juni 2010 05:00

Gratis webbhotell är oftast bara slöseri med tid.
Crystone är ett billigt alterantiv.
Söker du efter ett bättre webbhotell med mer kvalité, kör på Citynetwork.

http://billiga-webbhotell.nu

 
alla webbhotell

alla webbhotell

14 oktober 2011 23:50

Gillar inte gratis webbhotell. Men det kanske finns något gratis webbhotell där ute som är bra trots allt.
Fin blogg. :)

http://webbhotells.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards