Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Vilken härlig dag!

Av Kerstin - 19 februari 2009 00:23


Maken ledig och vi fick för oss att vi måste ta en liten "täningstripp" med husbilen i dag. På Måndag drar vi ju iväg på en 3 dagars uppåt Dalarna, ska hälsa på Iza.
Bäst att träna Rozz lite innan, har ju inte varit ut sedan Nov.......

Sagt och gjort, in med hundarna i bilen och iväg.

Första stoppet vid Coop Forum vid "Röda Torget". In och köpa lite gott att festa på under dagen.

Blev en smörgåstårta och 2 frukostkorvar.....

Och ett par tofflor

Stod några invandrare med stånd där som sålde, ulltofflor, 140 kr, värt varenda öre för jag är ju så frusen om vristerna och dessa gick upp rejält!


Därefter styrde vi kosan mot Björnön igen, nu Södra delen.

Parkerade bilen och sedan drog jag ut och stegade upp 2 spår som avslutades med 1 frukostkorv...

Janne fick stanna inne och koka kaffe.


Smakade förträffligt!
Sedan var det hundarnas tur, Janne gick med Zita och jag med Rozz som dagen till ära fick sökselen och linan, Zita fick klara sig ändå-:)

Rozz hittade sin korv men Zita blev, sa Janne, lite störd av mitt glada tillrop när Rozzen lyckades så bra -:)

Därpå fick de i tur och ordning, gå in i husbilen, jag drog till skogs och gömde mig och sedan fick de söka rätt på mig! Vilken lycka att hitta matte, eller kanske var det
 lyckan av att få sista korvbitarna, hi hi...


Nu var det dags för vila inne så vi slappade en stund innan vi tog en gemensam promenad på Södra.


När vi sedan satte oss i bilen för att åka hem fick jag fram kameran snabbt, det rusade 2 Råddjur över vägen staraxt framför oss. Råddjuren hann jag inte fota, men väl Rozz som stirrade med tefatsstora ögon...
Vad vi flinade, ögonen blev bara mer och mer uppspärrade, men han sa inte ett knyst.


Sedan rullade vi hemmåt vid 17.00 tiden och då hade vi 2 mycket tröta hundar baki bilen -:)

 

Se Zitas förebrående blick! Hur kunde jag skjuta av en blixt när hon sover så gott?


Matte och husse slocknade sedan framför tvn, kan det bero på för mycket frisk luft i dag månne?


En skön dag fick vi i alla fall, i morgon får vi främmande av en kusin till mig. Blir trevligt!


 
 
wiper

wiper

19 februari 2009 10:46

Vad härligt att bara kunna åka iväg i en husbil, den ser jättefin ut. Vi har haft två husvagnar men det blev för jobbigt, husbil är ju det ultimata.
Vilka härliga sockor, såna skulle min man behöva ha, han fryser om fötterna jämt. Hundarna är så fina :)
Ha en skön dag

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

19 februari 2009 11:00

Oj, vilka häftiga tofflor...kanske måste ta mig ett besök på Röda torget..som för övrigt faktiskt äen av mina favoritbutiker här i stan!!!

Jag väljer alltid, nästan, Södra Björnön för mina promenader....det ä lite lugnare därute och ännu mera "långtbortfrånstan"!!

Ha en trevlig tur till Dalarna!

http://kajsalisa.blogg.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

19 februari 2009 14:11

Låter som en jättehärlig utflykt tycker jag.
vad roligt att de hittade både dig och korven :)
Tossorna ser så varma och sköna ut. Perfekt när kylan verkar som om den kommit för att stanna för evigt *ler*
Kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

19 februari 2009 15:56

Det låter mysigt den planerade färden uppåt Dalarna med husbilen.
Vilka härliga tofflor du hittade på träningstrippen med husbilen.
De ser verkligen sköna och mysiga ut.
Och som alltid så mysig bilder på dina fina vovvar.
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marketta

Marketta

21 februari 2009 01:27

Ja, dom där tofflorna såg verkligen mysiga ut. Har ni så lite snö hos er att man kan lägga spår, här får man pulsa i snö upp till knäna minst.

Ha en trevlig resa.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

21 februari 2009 19:33

Oj vad avis jag blir sådana tofflor vill jag ochså ha ser himla sköna ut. Jag som ochså är så himla frusen om fötterna. Kramen Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
sussi

sussi

22 februari 2009 16:44

Kikar in o önskar dig en forsatt trevlig söndag kram sussi

http://superwoman.bloggspace.se

 
Agneta

Agneta

24 februari 2009 01:46

Men vilka underbara tofflor! Sådana skulle behövas här också då mina fötter är konstant iskalla och golvdraget bedrövligt. Tänk om man kunde köpa in ett parti och sälja till alla oss frusna o klena individer:-)
Kramen, Agneta

http://agnetas.casa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards