Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Kerstin - 10 februari 2009 23:34

 Jag har förärats en Award av Ingrid för att som hon säger ...jag har så mycket bra tips om pellisar och annat
Den samma Award har Astrid gett till mig, hon motiverar med...
att jag är hennes äldsta vän på nätet


Nu är det ju meningen att jag ska skicka denna vidare, och jag har kollat igenom mina länkar här till höger och beslutat så här...
Jag vill ge er alla denna utmärkelse. Har DU inte fått den så varsegod.
Ni har alla så fina bloggar, skriver trevliga och intressanta inlägg. Jag älskar att besöka er och läsa om era dagar och era tips och ta del av allas era kreativa tankar och ideer när de kommer..
Varsegod mina nätvänner!Gårdagen gick åt till att ta mig iväg till sjukgymnastiken, mataffär och gå ut med hundarna.
Vädret var helt underbart, sol från nästan molnfri himmel och första dagen detta år då jag kände hur solen värmde.
Vi tog en långpromenad på Mälarens is..
 De hade kört med snöskoter på snön så det gick bra att promenera där...Mysigt att gå på sjösidan och se vårt bostadsområde från det hållet.
 Hade även möjlighet att verkligen testa nya kameran. Kunde zooma i centrala Västerås riktigt bra från där vi stod ca ½ mil därifrån fågelvägen.
Vidvinkeln kom till sin rätt här.  Ja, denna kamera får jag vara nöjd med, jag är ju ändå bara amatör -:)
 Rozz for runt och busade som vanligt i snön. Han älskar verkligen detta...Idag har jag varit hos tandläkaren, inte det trevligaste jag vet men man måste ju ibland. Går ju på koll flera ggr om året för min muntorrhet som beror på Sjögrens syndrom har en viss tedens att fräta sönder mina tänder. Tänderna blir skörare och går oftare sönder.
Nu fann min tandläkare sist att en av mina tänder hade spruckit itu och det  var denna som skulle åtgärdas.
Jag fick sitta och gapa i 1 timma innan det var klart. Har aldrig varit med om förr att ha svårt att få luft, men lagningen var längst bak, i nederkäken och med bedövningen så svällde jag lite i svalget och innan jag kom på att vinkla tungan åt vänster kind så var jag en ganska besvärlig patient. Hi hi, han fick avbryta iderligen så jag fick andas..  Fy vad hemskt det var att bli borrad så långt bak...
Men en trevlig detalj var ju att allt blev gratis! Landstinget hade beviljat denna tandvård för det var helt klart beroende av Sjögrens som tanden spruckit. Så jag blev ju glad... 1.450 kr, gick det på...
Sedan for jag hem och tog ut hundarna på vår runda ut på landet..
 Blev förvånad hur det såg ut där. Knappt vi kom fram för alla avbrutna träd utmed vägen.
Tänkte på de stackare som har sitt torp vid vägens slut, hoppas dom har motorsåg med sig när de ska åka till sin stuga nästa gång.
 Ingen bil kan ta sig fram här i dagsläget.
Inte alls bra med den tunga snön som kom i Lördags som ligger kvar på träden eftersom det blev kallgrader.
Träd och buskar i min trädgård har jag redan skakat av den värsta snön av.
Skulle behöva ett riktigt blåsväder som kom och skakade av lite snö i skogen.
Undrar hur det ser ut efter kraftledningarna?
I morgon ska jag vara hemma hela dagen, Gud vad skönt! Bara promemera med hundarna.Inga måsten!  Skönt!!!

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards