Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Kerstin - 8 februari 2009 23:24


När jag slog upp mina bruna i morse var allt vitt!
Ute dalade stora tunga flingor och det var ett under att min syrens grenar inte bröts av.


 

 Hundarna älskar detta!

Rozz särskilt. Han är ju född sista september förra året så detta var troligen hans första kontakt med djup snö. Han for som en "guttaperkaboll", han rullade, han åt.

 


 Efter frukost gick vi, hela familjen på en långpromenad. Vad Västerås var vackert! Normalt ser man den förhoppningsvis blå himmlen mellan träden här. I dag bildade tung nysnö en tunnel av vit snö, en äreport att vandra genom

Här hade snöplogen hunnit före oss och lämnat drivor av stora "snöbollar" utmed vägkanten (det var ju någon plussgrad)

 Rozz studsade fram mellan snöklumparna, grävde, rakade sönder dom en efter en.

Efter vägen vi gick fanns inte många snöklumpar kvar efter hans framfart -:)


Zita brydde sig inte, lite snö är väl inget att få spatt av?


 


Här ser man mitt pellishus, inbäddat i snö till höger. Svårt att fatta att om ett par månader ska jag börja dona där ute med mina pelargoner-:)

 


 Fantastiskt vackert var det även nu på kvällen då jag var ut med hundarna.
Denna ljusslang i körsbärsträdet brukar jag låta vara kvar tills våren kommer. Bra med en ljuspunkt ute i trädgården, så man ser vad hundarna gör... Även om de aldrig är ensamma ute så kan de döljas bra utan belysning.

Fullmåne var detb också i kväll!


Det enda nackdel i allt det vackra är väl att det kommer alldeles för sent.

Det är väl till julen det ska se ut så här???


Ett hemskt drama har inträffat här i stan!
Livet ödelagt för flera personer, en mördad och unga killar som erkännt.
Så sorgligt! Sorgligt för alla berörda och inblandade. 
Vart är vi på väg? Hur kan unga killar förvandlas till monster och bara slå ihjäl någon annan?
 http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=864864

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards