Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Kerstin - 7 februari 2009 23:11


 Av Anki


Här är reglerna för utmaningen:

-ta fram din handväska och töm innehållet på borden

-ta en bild på innehållet tillsammans med väskan ( ej hela väskan behöver synas )

-lägg upp den på bloggen skriv gärna en lite om innehållet

-länka vidare till minst 4 personer och till personen du fick utmaningen av


Länka vidare,

 nja som vanligt tar jag den lättaste vägen...

Ni som besöker mig och inte gjort detta. HOPPAS NI TAR DENNA UTMANING OCH SKRIVER I MIN BLOGG SÅ JAG KAN KOLLA VAD NI HAR I ERA VÄSKOR! Om ni har handväskor?


Jag kan inte ta något kort på min handväska för jag anvä'nder inte någon!

Jag har gått över till jackor med S T O R A fickor, gärna många oxå.


Orsaken ligger nog en 5 år tillbaka i tiden...................

Min Bechtrewssjukdom gör ju att jag inte orkar vara aktiv 8 timmar om dagen. Min aktiva tid borde vara 4 timmar om dagen men så kan man ju inte leva...

Alltså kör jag ofta lite till, och lite till, tröttheten blir tillsist övermäktig och konsentrationen lika med 0.  Att prata med mig då, ja, jag svarar men räkna inte med att jag ska minnas samtalet -:)

Jag kan bli så trött så jag inte ens vet hur man gör pannkakssmet, ett exempel jag brukar använda för alla tycks veta det!


Denna dagen skulle jag promt in på klädaffär trots att jag kände att skallen började gå i dvala. Jag hittade lite kläder som verkade intressanta, in i provhytt och de passade perfekt!

Till kassan för att betala.

Hjälp, handväskan var borta och i den låg ju allt utom bilnycklarna. Jag hade tagit ut 2000 kr, som låg i plånboken i handväskan.


Först sprang jag ju runt i affären, pratade med folk mm.
Stog utanför kassorna för att se om någon går ut med min handväska!


Till slut får jag ju åka hem. Lycklig att åtminstone bilnycklarna inte låg i handväskan.......

Detta var en Lördag eftermiddag!


Måndag, vid middagstiden ringer de från affären. En kund hade gått in i en av provhytterna och där hade hängt en handväska. Kunden lämnade den i kassan och personalen ringde hem till mig.


ALLT fanns kvar i handväskan!


Jag satte in dagens blomma i länstidningen och mitt tel.nr och erbjöd hittelön på 500 kr....

En äldre dam ringde mig, beskrev min handväska och sa att den slanten var välkommen för hon hade det dåligt ställt!

Jag beundrade damen som hade det dåligt ställt, inte kollade och frestades av 2000 och var lycklig över 500 kr.


Men jag mådde så dåligt av och efter detta så efter den dagen har jag ALDRIG handväska.

Jag föredrar fickor som står raakt ut, fula, pylsiga, men jag tappar aldrig bort dom i affärer hur rörig jag än är i skallen



Annars så har inget särskilt hänt här. Janne har varit ledig sista dygnet och vi har mest slappat och promenerat hundar

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards