Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Längtar efter oväder!

Av Kerstin - 5 februari 2009 12:25


 Längtar efter ovädret som ska komma.
Varför kanske någon undrar?
För jag har så jäkla ont i lederna och det släpper bara ovädret brakar loss.
Kollar på SMHI
Nu kommer det ryska snökaoset. På onsdag intar det Sverige. Det ser ut att bli omfattande snömängder, säger meteorolog Johan Lundgren, SMHI.  
Sent på onsdagskvällen når ovädret Sverige. Först drabbas Västra Götaland, Värmland, Dalarna och södra Norrland.


Snöovädret ser inte ut att avta till helgen. Tvärtom ser det ut som om ännu ett lågtryck kommer då. Det troliga är att det blir snö, ostadigt väder och en hel del moln på himlen i helgen.
Stora områden blir berörda av ovädret med omfattande snömängder, men det är även stort i omfång. Det kommer ta en stor del av landet.
Var beredd på att ovädret kan ställa till trafikproblem.

Uppdatera dig om väglaget på vägverkets hemsida http://www.vv.se/



















Medan husse sover efter nattskift så tog jag hundarna ut i skogen, enklast så när man inte mår bra. Laddade träd med godis så kunde jag sitta på en sten och slappa -:)

 
















Jag har en fråga oxå.
Varför kan Rozz aldrig gå på vägen som normala hundar?
Ha, ha, han är otrolig ju mera snö, ju mera buskar ju svårare att komma fram så där går han. Fast har är duktig om han fastnar med kopplet runt ett träd, då backar han till han trasslat upp sig igen -:)

Lite flera bilder på buskillen... och min söta Zita



Naturligtvis busar Rozzen



Pinnfreak skulle jag vilja kalla honom



Men det händer att han sitter fint



Hon Zita sitter alltid fint



Fått frågan hur hundarna kommer trivas i lägenhet....


Nja, flyttar vi så blir det nog inte SÅ mycket sova i lägenheten, blir nog till största delen i stugan......
Ta bara detta om en av hundarna behöver ut på natten, sover vi i stugan är det ju bara att öppna dörren och släppa ut den nödiga  -:)


Allt för i dag, nu fortsätter jag att vänta på att ovädret ska braka loss
Väderkänslighet, en av nackdelarna med att ha Bechterews



 
 
Sussie

Sussie

5 februari 2009 13:38

Hej,
Va kul att du tittade in hos mig :)
Här var det oxå fina hundar!
Visst är det jobbigt att vara en vädergumma, sån är jag med så gårdagen var riktigt jobbig, idag är det lite lättare.
Välkommen tillbaks till min blogg när du har en stund över :)

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 februari 2009 17:14

Ja, när man känner så där och speciellt får ont i lederna som du får,så ser man nog fram emot när ovädret brakar loss.
Även om jag inte får så besvärligt som du, så känner jag av när vädret håller på att ändras till lågtryck och oväder.
Jag kan t.om känna mig riktigt sjuk innan.
Samma händer med mig före ett åskväder.

Får se hur detta oväder SMHI pratat om blir, och om det kommer hit till Stockholm också och med snö.
För snö har vi inte haft mycket av denna vinter.
Fast nu tycker jag det kan kvitta och börjar på allvar längta till våren.
Men kanske vintern behöver "vintra av sig" och "snöa av sig" ordentligt först ;-)

Mysiga bilder som vanligt på dina fina vovvar som verkar trivas utmärkt i vinterlandskapet.
Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
wiper

wiper

5 februari 2009 20:20

Det låter inget vidare med detta oväder. Jobbigt att du får besvär med dina leder och värk är jättejobbigt. Vilka fina hundar ni har, är det schäferhundar?.
Sköt om dig

http://wiper.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

5 februari 2009 21:23

Åh nej :-(, jag vill inte ha en flinga till av det där vita. Kostigarna kommer ju bli kalvstigar *S*. De klarar ju inte av att ploga vägarna tillräckligt breda här.

Kramizzar
Marketta

http://http:;//colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Gunnar

Gunnar

6 februari 2009 11:54

Hej
Ja då kan jag förstå att Du vill ha snö. Jag inte lika glad över att det kommer nu. Som det ser ut behöver vi kajka runt lite på värmlandvägarna i helgen o då är det bra om det inte kommer för mycket snö.
Trevlig helg!

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Asrid

Asrid

6 februari 2009 15:07

Fick ett tips av en kvinna om man inte orkar en dag med hundarna
Släng ut deras hundfoder på gräsmattan eller i snön och låt dom söka.
Sprid ut det ordentligt.
Dom blir tydligen jättetrötta av det.
Synd att du ska känna av vädret.
Jag är ju väldig krokig nu men har ju aldrig värk av vädret, utan mer hur jag sköter mig.

http://www.astridla.com

 
Ingrid

Ingrid

6 februari 2009 17:40

Få se om vi får med något av snön den här gången, just nu är det alldeles snöfritt och grönt. Vi hoppas väl att vi slipper undan den här gången också.
Ha en fin helg!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Sidentass

Sidentass" title="http://blogg.se]Sidentass[/url]" target="_blank">blogg.se]Sidentass[/url]

6 februari 2009 18:20

Hejsan!

Är ute o på en liten bloggarturné o landade här hos dej..en liten utmaning finns på min blogg:-)

http://sidentassens. blogg.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

7 februari 2009 21:12

Hejsan vännen
Du har en utmaning i min blogg om du har lust :)
har haft ett lite uppehåll från datorn några dagar nu så jag ska kika igenom din blogg lite snart
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

8 februari 2009 10:23

Tusen tack för beröm av mina animationer.
låvar att hoppa lite städning och animera istället *fniss*
Ja, Eva är jätteduktig på att animera, men det var länge sedan jag hörde ngt från henne.
Det var hennes animationer som inspirerade mig att göra egna.
Söta kort på dina vackra pälsklingar
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards