Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Kerstin - 2 februari 2009 08:44

  Marketta har utmanat mig!


Jag borde ju utmana 6 personer i min tur nu, men eftersom jag inte vill tvinga någon och jag är medveten om att detta gått runt ett tag på nätet så gör jag så här...
DU SOM ÄNNU INTE UTMANATS, ta med dig denna text, leta upp din bild, skriv i mina Kommentarer så kommer jag och tittar vad du har för kort.
Glöm inte skriva länken för jag ser fram emot att besöka DIG!


Här är reglerna:


- Gå in i mappen mina bilder.

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.

- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.

- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.


 Nu blev detta inte helt lätt!

Mapp tom 4 har jag bilder i, sedan kommer min mapp för Ipoden(3 bilder) därpå en tom mapp vid namn  iPod Photo Cache -:) Så vad göra?
Jag går in i nästa mapp och den heter IZA och rymmer bilder på hennes hemsydda dockor, änglar mm.
Den 3:dje bilden är hennes Goth som jag satte ut på hennes hemsida för några veckor sedan. Bellas Änglar  Hon syr upp dockor och säljer för hennes ekonomi är inte den bästa eftersom hon ju aldrig kom ut på arbetsmarknaden.
(IZA)Bella är vår "nätdotter" som bor i Dalarna och är nu 34år och Whiplackskadad sedan en bilolycka då hon var en 19 årig studerande tjej. Hon lever ensam med sina 4 katter och vi har känt varandra i 10 år nu och träffades för första ggn i fjol. Vi trivs mycket bra tillsammans och har fäst oss mycket vid denna tjej som livet minst sagt varit dum mot. Hon har föräldrar i livet men deras religion har tydligen fått dem att ta avstånd från henne så i dag är vi alla 3 lika glada att våra vägar möttes. För henne är det ju guld värt att ha någon att lita till när allt jäklas och för oss som mist vårt enda barn för 10 år sedan så kan ju alla förstå att hon även för oss är mycket viktig.
Här är hennes Goth-  personligen tycker jag inte den är fin, men kolla gärna hennes hemmis, hon syr många fina saker.  Bellas Änglar


Kikade in i mitt växthus i går innan jag gick till sängs.
Jo då, redan börjar det hända nåt där och det är de rensade fröna som gror, de orensade står stilla ännu. (jag rensade inte de minsta)



I går åt vi mat på Mc Dounalds igen, varsin El Nacho Grande, så nu hade vi 5 värdemärken.
Åkte därför ner på centrum och besökte The Phonehouse!



Ja, den duger!
En Samsung med kontantkort för 0 kr...
Inga finesser men en väl fungerande telefon. Ska ha den i stugan, har allt för ofta hänt att Janne glömt sin telefon kvar hemma när vi åker dit och när jag och hundarna är ute på våra skogspromenader där så känns det tryggare att det alltid finns en telefon så jag kan nå han.

Det har ju hänt att jag fått akut värk i skogen och inte kunnat ta mig hem.

Nu väntar varmvattenbassängen på Erikslund, därefter drar vi ett dygn till stugan, den där spretiga syrenen ska göras nåt åt. Den skuggar lite väl mycket när den grönskar

 


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards