Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Kerstin - 28 januari 2009 23:17


Först lite skitprat!  Ja alltså för oss med Bechtrews, ni andra kan hoppa över detta.  Jo, så här är det, för flera år sedan sa min syster att efter varje gång hon haft rejäl värk så avslutades det alltid med diare´. Inget jag kände igen då, fast å andra sidan hade jag mest ont hela tiden då. Sist jag träffade reumatologen så sa han att tarmarna var påverkade hos flertalet av Bechtrewspatienterna, inte bara de med Spondartrit utan med tiden fick ALLA med Pelvospondylit känningar av detta.
Nu håller jag med!
I går var jag sänkt hela dagen av värk, som kan beskrivas bäst som järnbandage runt handleder, fötter, axlar, höfter mm. Stelt till tusen alltså och rejäl värk. Orkade knappt röra mig över golvet, låg mest i sängen hela dagen. Vid 18.oo satte så tarmarna igång att jobba, fick en präktig rännareta i 2 omgångar.
Men så skönt, då släppte värken och jag mådde bra igen.
Det är som att nåt måste ur kroppen!   Undrar om flera Bechtreware känner igen detta?

######################

I dag mådde jag bra så i dag har jag och hundarna varit ut på kul!
Åkte till Hundskolan och traskade runt där och Hur kul var det?
Jo, Rozz fick ett spel och bara rusade runt runt! Där stod jag i mitten med hans långkoppel i handen och bara "roterade på plats" medan han fick motion som hette duga.
Zita bara tittade på han, ibland skulle man vilja veta vad dom tänker -:)


Därefter åkte vi till Erikslund och jag var in på Willys och handlade.
När jag kom ut till bilen igen upptäckte jag att Rozz nog hade lite energi kvar..... som synes av bilden här under.


Jag har tagit bort dynor i min bils baksäte och där ligger en tjock skumgummimadrass med ett påslakan över.... Nu är den madrassen lite kortare....  Kolla tänderna, jag tror visst inte han gillade att bli fotograferad vid detta tillfälle -:)

Zita var nog lite bekymrad ty aldrig förr har jag blivit så pussad av henne som då...

Ja, vi brukar ha Rozz i en bur, men den var i Jannes bil just denna dag...



Väl hemma igen satte jag igång med mina pelargonfröer. Ner med dom i märkta glas, på med kokande vatten och på Fredag ska de i jord.
Kokande vatten för att få igång groningen bättre!
Sedan kollade jag in på Vexthuset hade fått ett rabatterbjudande på fröer.  Var ju bara tvungen köpa 2 sorter, varav en P.cotyledonis
Kallas även Old Man Lives For Ever för den växer så sakta och kan bli rejält gammal och Bonsailiknande till växtsättet  med läderartade blad och vita blommor.    (Pratade med Margareta i förrgår, visste inte om denna då)
Hoppas nu verkligen den vill ta sig hos mig!


I morgon ska jag peta ner lite andra frön, Jakaranda, mm som ligger och väntar på omhändertagande.


Avslutar dagens rapport med en kul bild

Rozz i lektagen. Kolla blicken han ger leksaken -:)
Han lät mycket ARG när han lekte och försökte få tyst på pipandet



Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards