Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Kerstin - 27 januari 2009 00:04

 Straxt innan skymningen i Torsdags föll Björken.
Trots kraftig lutning mot grannens gård och deras eka så med hjälp av rep styrdes den rätt, rakt och tjusigt ner där den skulle hamna.



 Det var lite av ett lyckorus att allt gick som det skulle!
Med gott samvete kunde Janne gå in i stugan och ta kväller......

 


 Hela Fredagen var Janne där nere vid ån och körde motorsåg. En stor buskig Björk förvandlades till 2 stora rishögar och en massa "stubbar".
Synd vi inte har öppen spis -:)

 


Medan husse slet med trädet så slappade vi andra, bland annat med att rulla i snön. Men matte jobbade lite emellanåt med att ta bort ALLT som hörde julen till, plastgran, ljusnät mm...



 Många härliga turer i skogen hann vi med oxå, medan husse jobbade. Jag njuter varje gång att vandra där på någon av alla stigarna som Kolsvaborna under år trampat upp kors och tvärs i skogen.



Underbart att slippa se den där lutande björken mellan husen nu -:)

Å Rozz kanske längtar tillbaka till stugan?

Han har gnällt hela kvällen här. Jag har varit med han ut ett par ggr, men se då står han bara där och ser ut som ett fån.... Nu då???


Ska släcka här nu och sova och hoppas han kommer till ro då...  Vov, Vov

En envis rackare det är han -:)


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards