Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Kerstin - 23 januari 2009 10:06


 Hem en sväng och passar på att uppdatera lite.
Hinner inte hälsa på mina vänner i dag, kommer in och kollar hur ni haft det nästa vecka för vi ska snart åka till stugan igen. Jag ska bara till Erikslund och få en omgång sjukgympa och Janne ska till Erikslund för att köpa en ny motorsåg. 
Vi ska nämligen ta ner en Björk innan den faller av sig själv.
JAG är rädd att om den ramlar själv så kan den "ta med" mitt lilla sommarhus där jag brukar ha pellisarna på sommaren...

 


Björken syns mellan husen, den lutar betänkligt -:)  Janne hade förberett allt, sågat bort på häcken under för att komma nära,allt var klart för att såga fällhugget på Björken. Då lade sågen av....


Onsdagen var vi till Fagersta och hälsade på min kusin Margareta och hennes kille.
Vi pratade handarbete lite jag och Margareta och hon visade lite som hon gjort. Så kom hon fram med en virkad docka!


 


Ha, ha, den var så söt så jag var bara tvungen att ta ett kort på den. Max 10 cm hög och fullt med en massa små detaljer. Vilket jobb! Vilket pillerjobb!


Rozz blev SÅ glad att träffa dom igen, förra gången fick vi ta ut han i bilen för han var tokvild och vi fick inte en lugn stund.
Denna gång var han värdens goaste!  Fast han ville ju som vanligt sitta i knä -:) Stora pojken.  Ja Margargaretas ansikte har jag gjort otydligt, visar ALDRIG andras ansikten, bara mitt eget i bloggen.


 


Sedan gick vi en promenad och rastade hundarna i deras park, ja dom bor helt underbart, en stor park och Fagerstasjön längst ner...


Nu ska vi äta Lasagne, åka till Erikslund och sedan bär det iväg till stugan igen för att förhoppningsvis få ner denna björk


Visst Wiper, jag är bara glad om du vill länka till mig.

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards