Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Kerstin - 8 januari 2009 23:10


 Dagen började toppen tyckte hundarna, matte klädde på sig. Matte är frisk! Ok, nästan...
Zita rullar som vanligt direkt vi kommer ut på gården. MEN i dag gjrde Rozz det också, för första ggn.

Önskar jag filmat det! Jag lovar, inte helt lätt innan man lärt sig. Han lyckades bara ligga på rygg och sprattla med benen. (minns Zitas första rullning, den funkade men mycket ryckigt, som ta stor sats för att kunna rulla runt) Ändå så kan Rozz rulla runt- på kommando men DÅ är det ju bara en rullning -:)
Sedan gick dom iväg med snabba, målmedvetna steg, bara att följa med.



Som att de förstog det, att idag skulle dom aktiveras, få en långrunda så drog de mot Skogen. Zita tittade snabbt bakåt vid avtagsvägen, som att få bekräftat, JA vi ska dit.
Sedan blev det ännu mera brådis.
Vid höga stenar sa jag UPP, varpå de flög upp och väntade på kommandot, NER. Eller kanske de mest gör det för godbiten efteråt -:)



Sedan hittade vi vårat "godisträd. De visste så väl, kollade in mig, ska vi?

Att jag sedan band dom vid ett annat träd medan jag "laddade" detta stora med godis i barken var ju inte SÅ kul förstås... 
men jag snabbade mig.

Efteråt gick vi en bit till coh vad jag skrattade i smyg. Zita brukar ju kissa över om någon hund gjort en pöl i naturen. Rozz har aldrig brytt sig, har aldrig vågat.
Men idag, helle dudande mig vad han lyfte sitt bakben högt och markerade, trodde nästan han skulle trilla omkull, hi hi. Vid en ålder av 15 månader tar han alltså ett stort steg in i "vuxenvärlden".
Fast Zita tyckte tydligen inte han var vuxen nog att stå på egna ben ännu, hon kissade över hans -:)



Här är en håla i skogen, mycket spännande. Rozz försvann in i den, hann få ut han innan nåt skedde men han naturligtvis inte få nåt kort på sansen som bara syntes utanför... Zita tog det lite lugnare... Det fick räcka med att nosa



 En perfekt stillstudie av Rozz!  Nej då, han kollar bara på några pimplare ute på Mälaren. Mycket intressant, han satte sig på stenen för att kunna kolla i godan ro..


 Sedan hoppade han ner, då startar fiskarna en snöskoter där ute och som den kille Rozz är så blev han ju intresserad igen.....


Ännu ett "godisträd" hittade vi i skogen, inna vi fick gå hem igen.....

Efter maten såg Zita på matte med sorgsna ögon.
Matte tog Rozz och gick, startade bilen och åkte iväg.  Såg Zita stå där i fönstret i köket....
Rozz skulle till Veterinären för att vaccineras. Tänk, han betedde sig precis som Diana när vi kom dit!
Dessa små tassar sprang, halkade och for, han hann pussa ett par personer där inne innan vi kom in på rummet -:)  Fattar inte varför det är sån glädje att komma till vet...  Salighetens tempel...  Zita tar det lite mera med ro, inte så här översvallande som spetshundarna blir..
Tänkte att när de kör sprutan i ryggen på han då blir det väl ett ylande, Diana var lite stingslig minns jag och Rozz gillar då inte närgångna veterinärer som kollar en i mun och över allt, i baken tom.... Han fräste till


Så när sprutan närmade sig nacken satte jag min godisfyllda hand framför hanses nos... Ha, ha, han märkte det inte ens..

I morgon ska jag dit med Zita. Hon har ett klo som vi inte får klippa, det ser lite konstigt ut, flisat, så vi misstänker att det spruckit.

Hoppas så att det inte är så. I så fall blir det OP bort klo-pulpan och 2 veckors konvalesent.... 
Vi som NU hade tänkt sätta igång med lite aktiviteter

Alltid är det något

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards