Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 25 december 2008

God Fortsättning och GOTT NYTT ÅR!

Av Kerstin - 25 december 2008 09:45

Större text?  Gå upp i menyn på din dator, klicka på Visa, sedan Textstorlek, välj här större eller störst text

Min blev sannerligen annorlunda!
Ingen av oss mådde så där jättebra i morse, men sent om sidor kom vi iväg till kyrkogården som vi brukar besöka varje julaftonsförmiddag. Vid 13.oo snåret var vi där, utan tändstickor, men det löste sig ju. massor folk där och tände ljus.

Sedan gick vi den obligatoriska långrundan där med hundarna, ytterkanten på Hovstalunds kyrkogård, Biskobsängens koloniområde och tillbaka.

Väl hemma blev det sängläge en stund, sedan tog vi tag i det som skulle göras.
Gubben städade det som behövdes och jag satte igång med maten. Sedan gick gubben ut med hundarna en gång til medan jag dukade.
Två timmar senare än normalt satt vi vid bordet.
Åt lite lax, skinka, några sillbitar, några ägghalvor, lite Skärgårdssill och 1 (en) nubbe var. Sedan var vi less på allt. Inte sjutton smakade det som det brukar!

Varmrätten, köttbullarna mm åkte in i kylen utan att avsmakas.

Sedan lade vi oss vid tvn och slocknade som snälla små barn i väntan på tomten -

Tydligen är vi inte friska ännu!

Vid 21. tiden vaknade vi till och gick ut med hundarna sista rundan i dag. När vi kommit hem tog Janne upp dom på övervåningen och jag gick ut och tog på Tomteluvan och bankade på dörren. Ja, så larvig är jag 

Rozz fick ett rejält spel, här kommer matte, pratar konstigt och har en kasse med sig som luktar godis...
Efter de slitit upp varsitt paket med "hundcpesialgodis" så var de tysta en ½ timma.
Den tiden använde vi till att skrapa lotterna vi köpt till varandra.... Dålig utdelning, ingen julklapp att rekomendera, men det var roligt så länge det varade!

När hundarna var klara med sina godbitar så fick de sina 2:dra paket vilka innehöll varsin pipboll a´10 sv kr inköpta på Kanarieöarna.
Vilket vi nästan ångrade sedan för Rozz försökte sedan döda dom i EN TIMMA! Ganska enerverande med detta pipaande, tillslut gömde jag dom på toa för även Zita blev sur på hans idoga "jakt".,

Jo då, han har massor gamla pipleksaker -

Ja, sedan blev det tvsoffan igen och vi sov sött i varsin soffa till nyss då jag vaknade till för att förflytta mig till sängen.

Detta var vår julafton! Mesta maten kvar, men det är ju en dag i dag med, och övermorgon  Livet rullar vidare som sagt


Vi åker snart till stugan, eller rymmer fältet rättare sagt för snart börjar skjutandet och med en skotträdd hund så vill vi inte vara i tätbebyggt område inför Nyår!

Vill inte riskera att Zita för över detta på Rozz.  Hoppas verkligen vi slipper detta!


Lite julbilder som avslutning




 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 december 2008 18:03

Trist att ni fortfarande inte mår bra och att inte julmaten smakade som den brukade.
Men kanske ni kan ta igen det när ni mår bättre eller till nyår.
Hoppas ni mår bättre snart.

Kul med julklapparna vovvarna fick och mysiga foton.
Och kan tänka mig de hade kul med sina nya leksaker.

Önskar dig också en så bra fortsatt helg som möjligt och ett Gott Nytt År.
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marketta

Marketta

25 december 2008 20:18

Här var det också lite si och så med maten. Finns hur mycket som helst kvar. Och all godis, fast vi inte köpte så mycket godis, men jag fick ju lite godis i julklapparna av maken. Hundarna fick också paket, det tyckte de var kul.

Ha en bra fortsättning på helgen.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

25 december 2008 21:28

En fortsatt God Jul vill jag önska dig..
Ser ut som hundarna haft en fröjdeful jul *s*
Ibland är det kanske bra med extra luktsinne.
Själv jobbar jag nästan hela julhelgen..
Men är glad för den fritid jag har ändå..
Kram och sköt om er

http://ankiskatter.blogg.se

 
Susanne

Susanne

25 december 2008 22:50

Hallå där vad sjutton kommer ju inte ihåg min bloggadress. För mycket nubbe verkar det som. I morgon tar vi kosan till Göteborg då vi har varit i Dalarna/är där, och angånde min värk i benet har jag fått reda på att det är diskbråck.
Du får ta det lugnt i skogen det är ju bra att vovvisarna får lugn och ro ialla fall. God fortsättning och GOTT NYTT ÅR kram Susanne

http://www.snoddas

 
Marketta

Marketta

26 december 2008 23:20

Kommer in och kraxar "har en award till dig i min blogg".

Ja, jag har tappat rösten helt under kvällen.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

27 december 2008 11:41

Hoppas ni mår bättre nu så att ni kan börja äta lite mera av julmaten.

Bosses hund Ludde han fick en gris i julklapp och den pep inte utan grymtade och Ludde blev jätterädd för den. Ingen bra julklapp till en keeshond alltså.

Sen fick han ett paket med strupe och den knaprade han i sig omgående, vilket fick till följd att han fick ont i magen. Det är inte nådigt när en så hårboll som han blir lösmagad. Det blev ett antal duschar på juldagen innan magen lugnade ner sig.

För övrigt har allt bara varit bra!

Kram och god fortsättning!
/Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Gunilla

Gunilla

28 december 2008 17:09

Säger som Marketta att du har en AWARD hos mig att hämta, men det är väl samma antar jag :)
Men jag skriver det ändå
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Susanne

Susanne

29 december 2008 16:21

Ser att du redan har fått din AWARD om du vill tänkte det samma men det skita sig Kram Susanne
kommer snart tillbaka

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
LL

LL

30 december 2008 17:42

Hej Kerstin.
Ser att er jul har varit mysig och allra helst för dom fyrbenta.
Önskar er.
ETT GOTT NYTT ÅR.

http://www.lukas.dinstudio.se

 
Ingen bild

Astrid

31 december 2008 22:58

Gott Nytt År syrran

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 januari 2009 10:31

Gott Nytt År Kerstin.
Hoppas att allt är bra med er.
jag har en utmaning i min blogg om du har lust
Nyårskram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
moa

moa

2 januari 2009 19:35

tjena. fina hundar....mvh moa

http://www-moas-hundliv.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

3 januari 2009 21:25

Ja det konstiga med den kardan är att den tar bättre än de som går på djupet.
Jag testade inte förrän jag haft den ett år.
Sedan så är det bara den jag använder.
God fortsättning på året

http://www.astridla.com

 
Marketta

Marketta

4 januari 2009 00:31

Hoppas allt är bra med dig, har varit tyst länge.

Den där kardan hittar du på Canis hemsida under hundvård, den heter Furminator där. Du kan se filmer på sidan så får du se hur den fungerar.

Ha en bra fortsättning

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

4 januari 2009 01:18

Hej min kära "moster"!
Hoppas att ni alla har haft en bra jul & ett riktigt Gott Nytt År?....
Ja, fy bövlen för alla dessa fyrverkerier som måste brännas av :(. Lider med alla som har ont av dem. Många stryker ju tyvärr med av sin rädsla också. Så det skulle inte vara ledsamt om de fick slut på försäljningen av denna varan. Även om det är otroligt vackert. Men i mina ögon gör det mer skada än nytta.

Tackar dig för det gågna året. & hoppas att vi tillsammans ska få ett riktigt härligt år i år.
Kram Bettan "dins syster dotter"

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards