Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

GOD JUL

Av Kerstin - 21 december 2008 11:29

Större text?  Gå upp i menyn på din dator, klicka på Visa, sedan Textstorlek, välj här större eller störst text


Kom hem i Torsdags från Gran Canaria. Har haft en underbar vecka där tillsammans med syrran. Tur hade vi med för veckan innan hade de haft dåligt väder men allt efter dagarna gick så blev det allt varmare, sista natten var det lite väl varmt -:)


Vi har badat i havet en gång, var nog bara ca 18 grader så det var för kallt för oss 2 reumatiker, detta uppdagades den natten då vi fick tillfällig värk i lederna.

Men Hotellet, Sunving Resort hade en stor och uppvärmd poll så vi har badat mycket där. Faktiskt så mycket så jag lyckades få igång mina axlar så jag klarade flera simtag mot slutet. Visst känner man sig nöjd när man märker förbättringar!

De sista dagarna klarade jag även utan att behöva sova middag, ja detta har gjort underverk med mina leder.....


Vi har varit på en heldags utflyckt upp i de Canariska bergen, 1 700 meter ovan havet. Där regnade det, ett fint regn som knappt blötte oss men fick en ståtlig regnbåge att synas i skyn, fast i ögonhöjd ej ovanför som man är van vid. En mäktig syn!


Vi gjorde själva en tur till Poerto del Mogan, Canarias eget Venedig. En underbar liten fiskehamn, ska jag flytta utomlands en gång vill jag bo där -:)


Jag har tagit 359 foton och de ska ut på mitt fotoalbum on line men tyvärr så har jag inte ännu orkat ta tag i det.

Åkte ju, naturligtvis, på magsjuka när vi kom hem. Har varit jättedålig!

Syrran hade turen att hinna komma hem till Stenungsund och in i sin lägenhet innan det körde igång på henne.

Vi sjuknade in samtidigt, klockan 20.oo på Fredagen, misstänker maten på planet. För det vi åt på Onsdagen är lite väl avlägset för att ställa till det så här, eller.


Har skickat iväg maken nu till Apoteket och hämta medesin, hoppas bli bättre fortare då?


Har ju inte tid att ligga så här i sängen dagarna före julafton, ont i mage, skallen, darrande ben och diaree´. Som tur är har jag nu slutat kräkas.


En knasig avslutning på en underbar semseter.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

21 december 2008 15:13

Så kul att hitta ett inlägg igen här i din blogg.

Kan tänka mig att ni haft en underbar vecka på Gran Canaria.
Och att ni fick fint väder.
Och vad skönt att du känner dig bättre i lederna.

Trist att du åkte på magsjuka när ni kom hem. Det är inte kul.
Men kanske tur att du inte fick den när ni var där nere.
Hoppas du känner dig bättre snart, och speciellt nu när det snart är jul.

Krya på dig och stor *Kram*

Ps, mysig bild.

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

22 december 2008 16:35

Vilken otur att åka på magsjuka som avslutning på en lyckad semester. Men flygmaten kan vara lite lurig. Sonen blev jättedålig en gång, han hann nästan inte av planet och blev så pass sjuk att han var tvungen att söka läkare.
Hoppas nu att du snart återhämtar dig och att ni får en riktigt GOD JUL alla fyra!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

22 december 2008 19:43

Åååh, vad kul att du har kommit hem igen. Har ju saknat dig här. Skönt att ni har haft det bra där nere, nu är det bara vänta och hoppas på att vi får en varm och fin sommar snart. Helst direkt efter nyår. Här har det hänt mycket under tiden du varit borta. Har blivit arbetslös under tiden bla.

Hoppas magen blir bättre snart så att du kan börja stöka jul.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

22 december 2008 22:50

Jag vill önska dig en God Jul

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards