Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Äntligen hemma??? Längtar tillbaka -:)

Av Kerstin - 18 november 2008 23:20

 Större text?  Gå upp i menyn på din dator, klicka på Visa, sedan Textstorlek, välj här större eller störst text

Efter att vandrat på Visbys gator i 12 dagar så är vi nu hemma igen.
Vi har haft fantastisk tur med vädret, visst har det regnat ibland men faktist aldrig när vi planerat vara ute på våra vandringar.
Vi har haft ca 7 - 8 pluss på nätterna och 10 - 15 på dagarna. Men vi som mest har dragits mot kusten undrar väl -- blåser det jämt på Gotland, ha, ha. Janne har tom jagat efter sin keps som i riktigt stumfilmsmaner´.

 

Men de sista dagarna tillbringade vi i Visby, tänk vilken mängd med gamla kyrkoruiner det fanns där inne.


 

Men även vackra vyer på annat sätt

Jag passade även på att bli 60 år där, vi firade det med att åka in och gå på resturang. Utbudet av Söndagsöppet dåligt så efter en promenad runt så gott som hela gamla innerstaden så blev det ändå "den vanliga"  resturangen vid stora porten.

 


 


Jag måste passa på att Tacka Ingrid och Åke för att vi blev så väl emottagna. Det var så trevligt att träffas i verkliga livet efter dessa år på nätet.

 

Jag håller fortfarande på att få ordning på mina  fotoalbum, blir nog som du sade Ingrid, jag flyttar Alla Gotlandskorten till Spacen, men jag har ännu några kort kvar i kameran på er vackra domkyrka!  Den var verkligen något!

Vår sista dag på Gotland vände vädret och det blev bitande iskalla havsvindar och även om vår utsikt var magnefik från husbilens fönster så var det inte så skönt ute.

I dag har jag mest legat och mått uselt, blev för stor omställning att komma hem till den råkalla Mälardalen.

Men jag har i alla fall laddat ner alla gåvor jag fått inför min födelsedag och

med länken till den sidan så Tackar jag alla som varit söta och tänkt på mig

http://www.pellispricken.se/sixtis.htm


Och en sak till. Vi säger lla 4 att vi längtar redan tillbaka, ditresan på färjan var lite nervöst i början men hemresan var inga som helst problem.


Zita hon sov mest hela tiden vi reste, medan andra med stort intressse för vart Husse styrde kosan nu stod och flåsade mig i nacken.

För vart man än hamnade så fanns det helt underbara strövområden både för 2 och 4 benta.

 
 
Ingrid

Ingrid

19 november 2008 08:51

Vilken tur ni hade som åkte hem i måndags, för igår var det säkert inte roligt på sjön. Det blåste alldeles förfärligt! Jag vet inte om det var några störningar i trafiken, men de som var ute och åkte båt då måste ha blivit ordentligt omskakade.
Hoppas nu att du snabbt acklimatiserar dig och kommer att må bättre!
Kram och hälsa din trevlige make från oss båda två! Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

19 november 2008 15:48

Jag tycker det är mycket lätt att läsa det du skriver i din blogg.
Men visst är det bra att det finns funktionen att kunna välja större textstorlek i IE.

Stort GRATTIS i efterskott på fördelsedagen.

Kan tänka mig ni hade fina dagar i Visby och toppen att ni hade tur med vädret och dessutom milt väder.
Fina bilder du visar oss här och kul att det gick bra med vovvarna också, och att de också fick fina dagar.

Vad kul det måste ha varit att träffa Ingrid också efter att ha kännt varandra länge här på nätet.
Har Ingrid berättat om den roliga drömmen jag hade om er,
som jag skrev om i hennes blogg ?

Ha en fortsatt bra dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

19 november 2008 18:49

Välkommen hem Kerstin och Stort Grattis lite i efterskott på din 60-årsdag.Ser i bloggen av det du skriver och alla härliga kort, att ni har haft det fint under Gotlandsvistelsen. Hoppas ni undkom det stormiga vädret på hemresan!
Kram
PS.Skickat ett mail.

http://syllun.bloggatratis.se

 
Marketta

Marketta

20 november 2008 00:52

Välkommen hem till fastlandet igen *S*. Jag skulle faktiskt vilja flytta till Öland när jag blir gammal och inte behöver anstränga mig för att få mat på bordet. Det har blivit min favorit. Kanske skall åka dit nästa sommar, få se hur långt pengarna räcker.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

20 november 2008 02:18

Hej Kerstin och välkommen hem till fastlandet igen.
Visst är det vackert på Gotland. Jag, min särbo och vår dotter var ju dit över en helg när vi bodde i Sthlm för ett antal år sedan. Jag skulle vilja åka dit igen ngn gång framöver, medans man har orken kvar så att säga. Hoppas det kan bli ngn gång nästa vår/sommar. Var och tittade på dina Gotlandskort på: pixbox. Fina bilder ni har tagit där på Gotland. Öland är ju fint oxå, var flera flera år sedan jag var där. Var ngn gång på: -60 talet. Då fanns ju inte den där bron än, utan man fick åka bilfärja över dit.
Skulle vilja åka dit oxå igen framöver.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

20 november 2008 08:17

Hej
Grattis i efterskott! Vilket bra sätt att fira födelsedag!Kul att läsa om din resa.Kan tänka mig att det var trevligt att få träffa Ingrid också.
-------------
Får jag lägga in länk till Dina julsidor från min blogg under rubriken JULSIDOR?
:-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Anki Enbom

Anki Enbom

20 november 2008 20:42

Välkommen hem. Vad skoj du verkar haft det på gotland.Vad har du för privat adress för en fågel viskade i mitt öra att du fyllt år
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Leila

Leila

20 november 2008 23:58

Hejsan Kerstin.
Tack för besöket på min blogg. Visst är det jag som hjälpte dig med din hemis =)
Vad kul att komma hit och se på bilder och läsa om din semester. Och vilka söta hundar. Ha det gott
*kramis*

http://leila.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

21 november 2008 14:50

Hejsan Pellispricken!
Jag hoppas att allt är bra med dig och att du har lust att ta tag i en ny utmaning. Du hittar en i min dagbok i dag.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Gunilla

Gunilla

22 december 2008 19:49

Hej Kerstin!
Tråkigt att du och din syster skulle bli dåliga när ni kom hem. Nu är din man oxå dådlig :(( Usch så tråkigt så här dagarana före jul. Hoppas ni blir bättre till jul iaf och inte ligger till sängs på själva julafton. Kan INTE vara så roligt.
Krya på er.
Sköt om er nu till jul.
Många julkramar till dig
/Gunilla
Ps
Här har det inte kommit ngn snö till jul. Det är ju inte som när man var barn, precis då jularna var vita :) Nu är det ofta "gröna jular" istället. Konstiga vintrar är det nu för tiden.
Ds

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards