Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Resfeber+ Bechterews

Av Kerstin - 4 november 2008 23:53

Större text?  Gå upp i menyn på din dator, klicka på Visa, sedan Textstorlek, välj här större eller störst text

Borde ju verkligen sova nu, åker på 2 veckors semester i morgon....
Men som vanligt så har jag resfeber och hade inte Janne somnat efter 12 timmars arbetsdag så hade jag nog fått han att snacka med, tyvärr jobbar han så mycket extra han kan nu, 1½ år innan 65 så vi ses knappt.

När han är ledig då är det så många måsten som måste göras så vi hinner inte prata med varandra mera än det allra nödvändigaste.

Jag tillhör ju dessa förtidspensionärer och även om jag försökt till tusen att bära, organisera mm inför resan så räcker inte orken till.

Hur skulle den göra det föresten?

Så dum man är, dagen är naturligtvis likadan som annars, orken likaså!

Aktiv mellan 10.30 - 13.30  vila rejält 1½ -2 timmar och sedan aktiv igen ca 4 timmar, sedan är det ju natt...

Tur gubben fattar!!!!

Idag var jag iväg och fixade de sista inköpen inför resan med husbil till Gotland.

Tog en paus på nytt ställe, har aldrig förr gått motionsrundan i Hökåsen trots att jag sett den parkeringen varje gång vi åkt förbi..

I morse ringde Jan, hade låst in nycklarna i bilen på jobbet så där var det läge att lasta in hundar i Opel och efter hjälpt gubbe ta en hundpromenad.

Hökåsen  Kom sedan på denna promenad  och blev glatt överraskad att här var så vacker skog.
Tänk att Ekbacken/ Enhagen finns inte alls med i Västerås kommuns lista över Motionsspår... Uselt!   Vi som bor så vackert och har Spåret runt Mälarcampingen med den underbara naturen där...


Nå, i morgon natt rullar vi in i Gotland och vad alla säger så är denna natur ännu mäcktigare än den vi har här. Gotlands natur ska vara som att komma till utlandet..

Vi kommer att omhändertas av Kirsi och Björn i norra Gotland  och Ingrid och Åke på andra halvan av ön mellan våra egna utflyckter.

Vi tackar er för er gästfrihet och ser fram emot en härlig Gotlandssemester


Avslutar med några bilder från Hökåsen och med mina fyrfota busar som modeller bland träd och stenar...


Jag älskar att ströva i skogen, särskilt när den är vacker som denna

Dessutom är trädens bark perfekta att gömma hundgodis i och eftersom morgondagen bara kommer rymma korta rastningar så jobbar vi i dag...


 Det ju alla möjligheter att aktivera de 4 fota i skogen.
Här har det varit godisregn....

 Stenar är till för att klättra på, vi gör det jämt för det är bra träning att fundera ut från vilket håll man kommer upp på en sten bäst...Rozz har kopplat detta bra, men han hoppar mest som en GETABOCK, så jag hann inte få med han på kortet

Inte alltid lätt att få hunden Zita heller på sten fångad på bild...


Bra skog för att aktivera hundar!


Nu ska jag sova! Snart rullar vi iväg!

 
 
Anki Enbom

Anki Enbom

5 november 2008 19:54

Hej vännen
Har en utmaning till dig på min blogg
kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

5 november 2008 20:37

Du får ha det så trevligt på din semester. Det är fint på Gotland, fast jag trivs bättre på Öland. Har tänkt att vi skulle åka till Eriksöre camping nästa sommar, men det får vi nog glömma. Kommer inte att ha råd med det, kanske.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

6 november 2008 02:22

Hej Kerstin!
Jag har en utmaning i min blogg:)
Lycka till!
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

8 november 2008 11:30

Vad härligt att få ta en semestertripp denna tid på året och särskilt när den bär iväg till Gotland där det måste vara lite lugnare nu än på sommarhalvåret med alla turister.
Önskar dig en fin resa.
kram

http://syllun.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

9 november 2008 23:46

Hoppas att du har det bra där du nu är :)
Saknar dig i alla fall.... Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards